اخبار

اعزامی‌های آبان و آذر ماه عجله کنند
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: برابر ضوابط ابلاغی، سربازان ماهری که قبل از اعزام به خدمت در سامانه سخا ثبت‌نام کنند، می‌توانند از مشوق‌هایی استفاده و از عنوان مربی و کمک‌مربی برخوردار شوند.
به گزارش ایرنا، سردار موسی کمالی اظهار داشت: برابر ضوابط ابلاغی، سربازان ماهری که قبل از اعزام به خدمت در سامانه سخا ثبت‌نام کنند از مشوق‌هایی همچون یک ماه کسر خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، اعطای یک درجه بالاتر، تعویق اعزام، استفاده به عنوان مربی و کمک مربی برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه در این طرح مشمولان به چهار دسته تقسیم می‌شوند، گفت: این چهار دسته شامل، گروه پزشکی و پیراپزشکی، فارغ التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاه‌ها، فارغ التحصیلان دیپلم هنرستان فنی و کاردانش و دارندگان گواهینامه مهارتی ۸۰ ساعت به بالا هستند.
سردار کمالی بیان کرد: مشمولان اعزامی آبان و آذر برای برخورداری از این مشوق‌ها می‌توانند در سامانه سخا ثبت‌نام کنند مهلت ثبت‌نام مشمولان اعزامی آبان تا ۱۰ مهر و آذر تا ۵ آبان ‌است.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تأکید کرد: فارغ التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاه‌ها بجز گروه پزشکی علاوه بر ثبت‌نام در سامانه سخا باید مدارک خود را در سامانه کارآمد وزارت علوم بارگذاری کنند.


ایران، قطب گردشگری فرهنگی
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر در همایش گردشگری فرهنگی گفت: توسعه ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی از طریق گردشگری فرهنگی میسر می‌شود.
به گزارش «ایران»، میثم جعفری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت مقام شهدای فلسطین و ارزش تاریخی و اسلامی این سرزمین گفت: فلسطین قبله اول مسلمانان و محل ظهور ادیان مختلف است و امیدواریم بزودی شاهد بازگشت صلح و آرامش و نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.
او افزود: گردشگری فرهنگی بازدید از آثار تاریخی و آشنایی با سبک زندگی در دنیاست و این امر تنها به گردشگری داخلی و خارجی مربوط نمی‌شود. ما می‌توانیم پرچمدار گردشگری فرهنگی در دنیا باشیم؛ در کشورهای مختلف طی نمایش‌ها و مسابقاتی، سبک زندگی خود را به نمایش می‌گذارند.


تخفیف ۵۰‌ درصدی بازدید برج میلاد در هفته‌ گردشگری
همزمان با آغاز هفته‌ گردشگری (۶ تا ۱۳ مهر) بلیت‌های بازدید از برج میلاد با تخفیف ۵۰ درصدی به شهروندان و گردشگران داخلی عرضه‌ می‌شود.  به گزارش «ایران»، بر این اساس علاقه مندان به بازدید از مجموعه گردشگری برج میلاد، می‌توانند بلیت‌های طبقه سکوی دید باز، موزه مشاهیر، موزه شهرداری وگنبد آسمان را با تخفیف ۵۰ درصدی در این هفته تهیه و اقدام به بازدید از این مجموعه کنند. گفتنی است، ساعت بازدید از برج میلاد همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ است.


پیامک‌های قضایی فقط با سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شوند
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نسبت به وقوع کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های شخصی به شهروندان هشدار داد.
به گزارش ایسنا به گفته این معاونت، تمامی پیامک‌های ابلاغی از سامانه‌های قضایی، فقط با سرشماره ADLIRAN است و هرگز برای ارسال آنها از شماره سیم‌کارت شخصی استفاده نمی‌شود. پیامک‌هایی که دارای لینک جهت پرداخت وجه هستند، جعلی و با هدف کلاهبرداری است و با مرتکبین ارسال پیامک‌های جعلی برخورد قانونی خواهد شد.