اخبار

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز مهمانی لاله‌ها تأکید کردند
گرامیداشت یاد شهیدان،
ضامن سلامت مسیر ملت  
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز «مهمانی لاله‌ها»، گرامیداشت یاد شهیدان والا مقام را ضامن سلامت مسیر حرکت ملت ایران و منحرف نشدن از جهت‌گیری انقلاب دانستند.
این پیام همزمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان پنجشنبه گذشته در سراسر کشور با عنوان «مهمانی لاله‌ها» از سوی حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد. مشروح پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای نورانی کردن فضای کشور با یاد شهیدان والامقام است. این یاد گرامی، ضامن سلامت مسیر حرکت ملت ایران و منحرف نشدن از جهت‌گیری انقلاب است و باید قدر و ارزش آن را دانست.
غفلت‌ها و سرگرمی‌های روزمره زندگی، همراه با ما است. باید نگذاشت این عوارض طبیعی، ما را از آن منشأ نورانیت و طهارت دور کند. با امید به کمک خداوند دانا و توانا.
 سیدعلی خامنه‌ای
۵ مهر ۱۴۰۳

راهپیمایی مردم ایران
در محکومیت رژیم صهیونیستی
مردم ایران روز گذشته و پس از برگزاری نماز جمعه، به‌طور همزمان علیه جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند. مردم کشورمان ضمن محکومیت اقدامات رژیم تروریستی صهیونیستی در غزه و تجاوز به لبنان، از محور مقاومت، حزب‌الله لبنان و فلسطین حمایت کردند. مردم انقلابی ایران در پایان این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «جمعه‌های خشم» خاطرنشان می‌کنیم مهیای جهاد در دفاع از کیان اسلام و هرگونه خدمت به مجاهدین غزه و حزب‌الله لبنان هستیم و اعلام می‌کنیم: مقاومت در برابر نظام سلطه و رژیم بنیان نهاده شده بر آپارتاید و نسل‌کشی، همچنان اولویت اصلی ماست و تا تحقق آزادی کامل قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی، در کنار ملت‌های مظلوم منطقه خواهیم ایستاد.
مردم انقلابی ایران همچنین به سازمان ملل متحد و نهاد‌های بین‌المللی هشدار دادند تا زمانی که زائده‌ استعمار و ویترین زنده‌ استکبار، کشتار انسان‌های بی‌گناه را بی‌هیچ ممانعتی و در سکوت مجامع جهانی پیش می‌برد، بشریت رنگ آرامش را نخواهد دید و چنانچه زمینه صلح پایدار در منطقه ایجاد نشود، گسترش دامنه خشونت و جنگ، تبعاتی به‌مراتب فراتر از مرز‌های خاورمیانه خواهد داشت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تجربه‌ یک سال گذشته و سکوت شرم‌آور شورای امنیت و سازمان‌های بین‌المللی در قبال اعمال فشار امریکای جنایتکار، برخی رهبران رذل جهان و متحدان اروپایی و ممانعت از حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و توقف جنایات جنگی رژیم صهونیستی، بار دیگر نشان داد که نهاد‌های بین‌المللی عملاً در خدمت منافع قدرت‌های استکباری هستند. ما از تمامی دولت‌های مستقل و ملت‌های آزاده جهان بویژه همه کشور‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم که در برابر این ظلم آشکار و تجاوزات ظالمانه‌ باند تبهکار بایستند و غزه و لبنان را تنها نگذارند.

عراقچی: در قبال لبنان بی‌تفاوت نخواهیم ماند
وزیر امور خارجه کشورمان روزهای پرکاری را در نیویورک پشت سر گذاشت. به رغم بازگشت رئیس‌جمهور پزشکیان و هیأت همراه به ایران، دیدار و رایزنی‌های عباس عراقچی با مقامات کشورهای خارجی در نیویورک، در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ادامه یافت.
عراقچی بامداد پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون «وضعیت در خاورمیانه» سخنرانی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در روز پنجشنبه با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، «داتو اِریوان پهین یوسف» وزیر امور خارجه برونئی، «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا، «چو تائه یول» وزیر خارجه کره جنوبی، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان و «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.عراقچی در نشست کمیته وزرای جنبش عدم تعهد نیز حاضر شد و درباره مسأله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سخنرانی کرد.
روز گذشته نیز در ادامه نشست‌های چندجانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا (ACD) به ریاست سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک برگزار شد.
دیدار و گفت‌و‌گو با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه جمهوری لهستان و «بورگه برنده» رئیس مجمع اقتصاد جهانی نیز از جمله برنامه‌های روز گذشته عراقچی در نیویورک بود.
عراقچی همچنین در نشست وزرای خارجه ۱۰ کشور عضو بریکس در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نیز شرکت کرد و به بیان نظرات و مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت. وی در این نشست تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در مقابل یک جنگ فراگیر در لبنان بی‌تفاوت نخواهد ماند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و چهار - ۰۷ مهر ۱۴۰۳