ایران در «ایران»

افزایش ۵۰ برابری تولید
ماهی پرورشی در استان بوشهر
بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش ماهی از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت ۲۵۰ تن در آب‌های این استان آغاز شد و با گذشت هفت سال، این ظرفیت به ۱۲ هزار و ۷۵۰ تن رسیده است.
عقیل امینی اظهار کرد: بزودی با افتتاح مگاپروژه پرورش ماهی در قفس یک‌هزار تنی در استان بوشهر ظرفیت تولید این آبزی به ۱۳ هزار و ۷۵۰ تن خواهد رسید.
وی افزود: هم‌اینک ۱۶ مزرعه به تعداد ۸۹ قفس تولید ماهی در استان بوشهر فعال است.
امینی گفت: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخرهای پیش‌ساخته و بتنی نیز هم اینک به ۱۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس در استان بوشهر افزایش یافته و امسال نخستین کارگاه تولید کرم نرئیس برای تأمین خوراک مولدین میگو و همچنین کارگاه تولید صدف خوراکی بهره‌برداری شد.

۴۱۳ کیلومتر از راه‌های
آذربایجان غربی آسفالت شد
ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۴۱۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان با اعتبار هزینه شده چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال روکش آسفالت و لکه‌گیری شد.
ایرج دست‌نشان با اشاره به ادامه اجرای جهاد آسفالت در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی افزود: از این میزان آسفالت اجرا شده، بیش از ۲۰۹ کیلومتر طول روکش آسفالت بوده و بیش از ۲۰۳ کیلومتر نیز مربوط به عملیات لکه‌گیری است.
وی اظهار کرد: از این میزان، ۱۱۹ کیلومتر مربوط به را‌ه‌های اصلی و شریانی و ۹۲ کیلومتر مربوط به راه‌های فرعی و ۲۰۲ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این بازه زمانی شهرستان ارومیه با ۱۰۵ کیلومتر آسفالت اجرا شده، رتبه اول بیشترین میزان آسفالت اجرا شده در محورهای مواصلاتی را دارد. دست‌نشان اضافه کرد: باتوجه به اینکه آذربایجان غربی جزو استان‌های دارای مرز اربعین است، ۵۶ کیلومتر از لکه‌گیری و روکش آسفالت اجرا شده به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر اربعینی بوده است.

پیش‌بینی تولید ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل
 اردبیل - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که کشاورزان سیب‌زمینی‌کار این استان در سال‌جاری بالغ بر ۸۵۰ هزار تن محصول تولید کرده و روانه بازار کنند.
غفور آقایی از صادرات ۲۲ هزار تن سیب‌زمینی تولید امسال استان اردبیل به خارج از کشور خبر داد و گفت: امسال ۱۹ هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی دشت اردبیل به زیر کشت سیب‌زمینی رفته و رقم آگریا با ۹۵ درصد مساحت زیرکشت، بیشترین سطح کاشت این محصول را به خود اختصاص داده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل با ۸۵۰ هزار تن محصول، ۲۰ درصد سیب‌زمینی کشور را تولید می‌کند، ولی این استان به‌رغم این میزان تولید، برای نگهداری ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی سردخانه دارد.

صدر نشینی البرز
در پرونده های صلح
کرج -  رئیس کل دادگستری البرز گفت: این استان از نظر تعداد ورودی پرونده به دادگاه‌های صلح رتبه نخست کشور را دارد که بیانگر پیشرو بودن البرز در زمینه تشکیل این مراکز قضایی است.
«حسین فاضلی هریکندی»  با اعلام اینکه بر اساس آمار ارائه شده توسط قوه قضائیه، بیشترین آمار ورودی پرونده به دادگاه‌های صلح در کشور متعلق به استان البرز بوده است، یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده در شهرستان‌های نظرآباد، فردیس و کرج مجتمع‌های مستقلی برای دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف در نظر گرفته شده است.

10 هزار نفر نخل در بزمان خاکستر شد
 ایرانشهر‌- در پی وقوع حریق گسترده در یکی از نخلستان‌های شهر بزمان در جنوب استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ هزار نخل خرما تبدیل به خاکستر شد.
شهردار بزمان اظهار داشت: آتش‌سوزی بیش از 10 ساعت به‌طول انجامید و برای اطفای حریق نیروهای آتش‌نشانی، محلی و مردمی پای کار آمدند.
ستار سجادی افزود: 5 دستگاه خودروی آتش‌نشانی از 3 شهرداری ایرانشهر، محمدان و بمپور و یک دستگاه خودروی اطفای حریق از نیروگاه بخار ایرانشهر به محل اعزام شد و در نهایت آتش پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه مهار شد. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در پی وقوع این حریق گسترده بیش از 10 هزار نفر نخل تبدیل به خاکستر شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه - ۰۵ مهر ۱۴۰۳