اخبار

پیشتازی ترامپ
در نظرسنجی‌های ۳ ایالت کلیدی
نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دونالد ترامپ در ایالت‌های آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی در مقابل کامالا هریس پیشتاز است. نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط نشریه نیویورک تایمز و کالج «سیه نا» انجام شده، نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در بین رأی‌دهندگان احتمالی در ایالت‌های رقابتی آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی از کامالا هریس پیشی گرفته است. این سه ایالت جزو 7 ایالت کلیدی در امریکا هستند که نقشی تعیین‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 دارند.
 
انتشار فهرست جدید زندانیان سیاسی
در جمهوری آذربایجان
فهرست جدیدی از ۳۱۹ زندانی سیاسی در جمهوری آذربایجان منتشر شد که شامل «دینداران» با ۲۲۷ نفر، «روزنامه‌نگاران» با ۱۸ نفر و «اعضای احزاب مخالف» با ۳۰ نفر می‌شود. همچنین دو گروه جدید «اقلیت‌های قومی» و «فعالان ضد جنگ» معرفی شده‌اند. اتحادیه «برای آزادی زندانیان سیاسی در آذربایجان» 23 سپتامبر، فهرست جدیدی از زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان را منتشر کرد که شامل نام 319 نفر است. این فهرست توسط لیلا یونس، مدیر مؤسسه صلح و دموکراسی و الشن حسنوف، رئیس مرکز نظارت بر زندانیان سیاسی، تهیه شده است.
به طور خاص، راضی علیشوف، فعال حزب جبهه خلق که به اتهام مواد مخدر محاکمه شده است، فاضل قاسیموف، اقتصاددان جوان، بهروز صمدوف و اقبال ابیلوف، پژوهشگران جوان و همچنین امین ابراهیموف، دیپلمات سابق، به این فهرست اضافه شده‌اند. علاوه بر این، نام 13 فرد مذهبی دیگر به این فهرست اضافه شده است. دولت جمهوری آذربایجان وجود زندانی سیاسی در این کشور را انکار می‌کند.
 
پکن: امریکا از تضعیف کشورها
به بهانه «امنیت ملی» خود دست بردارد
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: امریکا باید از تضعیف و مهار سایر کشورها به نام امنیت ملی خود دست بردارد. به گزارش ریانووستی، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: ایالات متحده باید از پافشاری در زمینه بازدارندگی چین دست بردارد و از استفاده از کشورهای منطقه به‌عنوان ابزار خود پرهیز کند. لین جیان، در ادامه افزود: کاری که ایالات متحده باید انجام دهد این است که از تضعیف و مهار سایر کشورها به نام امنیت ملی دست بردارد و یک محیط تجاری باز، عادلانه، شفاف و بدون تبعیض برای شرکت‌های همه کشورها ایجاد کند. چین قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود محافظت خواهد کرد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳