اخبار

 حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی
مقاومت اسلامی‌عراق از حمله پهپادی جدید به هدفی در جولان اشغالی خبر داد. در بیانیه مقاومت اسلامی‌عراق آمده است: مجاهدین مقاومت در ادامه رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و در حمایت از مردم فلسطین و نیز در پاسخ به جنایت و قتل‌عام رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، سه‌شنبه مورخ 2024/9/24 با پهپاد «الأرفد» هدفی را در جولان اشغالی مورد حمله قرار داد. در این بیانیه بار دیگر بر تداوم و تشدید عملیات ضد صهیونیستی برای درهم کوبیدن مواضع صهیونیست‌ها تأکید شد.
 مقام سابق پنتاگون:
اسرائیل در شرف مرگ است
یکی از مقام‌های سابق وزارت دفاع امریکا گفت، رژیم صهیونیستی «از هزار زخم در حال مرگ است» و این رژیم توان جنگ‌های بلندمدت این‌چنینی را ندارد. «مایکل مألوف» مقام سابق پنتاگون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «اسرائیل از هزار زخم در حال مرگ است و این در واقع استراتژی ایران و حزب‌الله است که اسرائیل را به چنین روزی بیندازند، زیرا اسرائیل به نبردهای طولانی‌مدت عادت ندارد».این مقام سابق پنتاگون با تأکید بر توانمندی‌های حزب‌الله لبنان گفت: «به نظرم حزب‌الله هر روز تقویت می‌شود. موشک‌های آنها قوی است و مسأله اینجاست که آنها هنوز از تمام قوای موشکی خودشان استفاده نکرده‌اند. آنها تجربه خوبی دارند و این تجربیات را در جنگ سال ۲۰۰۶ آموخته‌اند».
 شهادت خبرنگار شبکه المیادین
در جنوب لبنان
شبکه المیادین شهادت «هادی السید» خبرنگار این شبکه در نتیجه حمله اشغالگران به جنوب لبنان را تسلیت گفت. شبکه المیادین ضمن تسلیت بابت این مصیبت گفت، خبرنگار المیادین روز دوشنبه بر اثر حمله متجاوزان صهیونیست به خانه‌اش در جنوب لبنان به شهادت رسید. این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که در وبگاه خود منتشر کرد، با اشاره به بیانیه مشترک خود با ۱۱ سازمان غیردولتی، انجام تحقیقاتی از سوی کمیته مسئول سازمان ملل درباره حملات یک سال قبل رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را خواستار شده که به شهادت «عصام عبدالله» خبرنگار ۳۷ ساله لبنانی و زخمی‌شدن ۶ خبرنگار دیگر انجامید.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳