همراهان رئیس ‌جمهور پاسخ حاشیه‌سازی بیگانگان علیه پزشکیان را دادند

پایانی بر روایت‌های دروغ

همزمان با حضور رئیس‌ جمهور در نیویورک، رسانه‌های امریکایی تمام تلاش خود را برای حاشیه‌سازی علیه مسعود پزشکیان به کار بسته‌اند. حضور در جمع مدیران رسانه‌های امریکایی، یکی از اولین برنامه‌های سفر پزشکیان بود و از همین رو، سؤالات رسانه‌ها در ارتباط با مذاکرات ایران و امریکا و همچنین مواضع کشورمان درباره رژیم صهیونیستی دور از انتظار نبود و مهم‌تر از آن، قابل پیش‌بینی بود که در بحبوحه حملات اسرائیل به لبنان، برخی از رسانه‌های غربی مواضع اصولی رئیس ‌جمهور کشورمان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را زیر سؤال ببرند. آنهم در شرایطی که پزشکیان نسبت به حمایت ایران از محور مقاومت و مقابله با اسرائیل تأکید کرده بود.
دوشنبه هفته جاری رسانه امریکایی بلومبرگ در گزارشی مربوط به اظهارات رئیس ‌جمهور پزشکیان در جمع رسانه‌های امریکایی، از قول پزشکیان مدعی شد که ایران آماده تنش‌زدایی با اسرائیل است. نقل قولی که صرفاً توسط این رسانه منتشر شد و از همان ابتدا معلوم بود که بلومبرگ دست به شیطنت زده است. با این حال گزارش مشکوک بلومبرگ از نشست پزشکیان، به بهانه‌ای برای تخریب رئیس‌ جمهور کشورمان تبدیل شد.

انتشار فایل صوتی و تمرکز گزینشی
ساعتی پس از بلومبرگ، رسانه صهیونیستی اینترنشنال نیز بخشی از فایل صوتی سخنرانی پزشکیان در جمع مدیران رسانه‌های امریکایی را منتشر کرد که می‌گفت: «چیزی را که می‌توانیم با گفت‌و‌گو حل کنیم، با موشک و اسلحه حل نکنیم. ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را بگذاریم کنار؛ به شرطی که اسرائیل نیز بگذارد کنار.» اما به‌رغم تحریف سخنان پزشکیان توسط بلومبرگ و سپس تقطیع گزینشی از سوی اینترنشنال، رئیس ‌جمهور در همان فایل صوتی منتشر شده توسط اینترنشنال، پس از اظهارات بالا، تأکید می‌کند که «تا دندان طرف مقابل را مسلح می‌کنند و به این ‌طرف (ایران) می‌گویند حق ندارید یک موشک هم بسازید».
پزشکیان همچنین با طعنه به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش می‌گوید: «ما در مورد مقررات هسته‌ای همه چیز را تعهد کردیم. اما اسرائیل بمب اتمی هم ساخته، هرکاری کرده، در این مقررات بین‌المللی هم وارد نشده و هیچ‌کس کاری به کارش ندارد! چرا؟ هروقت هم دلش خواست، تهدید اتمی می‌کند! این ادعای صلح و امنیت در دنیاست؟»
مشخصاً هدف رئیس ‌جمهور از اظهارات فوق‌الذکر، اشاره به استاندارد دوگانه غرب نسبت به ایران و اسرائیل است و می‌خواهد زیاده‌خواهی‌های غرب از ایران و حمایت‌های بی‌دریغ‌اش از رژیم صهیونیستی را نشان دهد. درست برخلاف ادعای بلومبرگ و همچنین اینترنشنال که به دنبال تثبیت روایت خود از صحبت‌های پزشکیان بودند.

تکذیب عراقچی و توضیحات ظریف
پس از بازنشر گسترده تیتر استنباطی بلومبرگ از سخنان رئیس‌ جمهور، سید‌عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که همراه رئیس ‌جمهور در نیویورک است، در گفت‌وگویی این نقل قول از رئیس ‌جمهور مبنی بر اینکه ایران آماده کاهش تنش با اسرائیل است را بشدت تکذیب کرد و گفت که رئیس ‌جمهور به هیچ عنوان چنین اظهاراتی نداشته است. وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: برعکس آنچه نقل شده است آقای دکتر پزشکیان در دیدار با برخی مدیران رسانه‌های امریکا، بشدت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم آن رژیم به لبنان را محکوم کرده و تأکید کردند که این جنایات با هیچ یک از معیارهای انسانی و بین‌المللی همخوانی ندارد و باید متوقف شود.
عراقچی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مسلماً نسبت به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان بی‌تفاوت نخواهد بود و به صورت همه‌جانبه از لبنان دفاع و حمایت خواهد کرد.
همچنین محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس ‌جمهور در شبکه اجتماعی ایکس توضیحاتی را از سخنان رئیس ‌جمهور در نشست با مدیران رسانه‌های امریکایی ارائه داد و نوشت: دکتر پزشکیان مستدل‌ترین دفاع از مقاومت مردم فلسطین، لبنان و یمن را در نیویورک بیان کردند و با صریح‌ترین عبارات، جنایات رژیم اسرائیل و برخورد دوگانه کشورهای غربی با موضوعاتی همچون تسلیحات، جنگ و حقوق بشر را افشا نمودند و نشان دادند که این اسرائیل نسل‌کش است که متجاوز، دارنده سلاح هسته‌ای و تهدید منطقه و جهان بوده و بر بنیاد ترور و آپارتاید شکل گرفته و تداوم یافته است، نه ایران که مدافع قربانیانِ اشغال و نسل‌کشی، منادی صلح و مطالبه‌گرِ خلع سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان است. ظریف اضافه کرد: در دام روایت‌سازانی که ۷۰ سال است چهره‌ای وارونه از منطقه ما ساخته‌اند، نیفتیم و به جای رسانه‌های صهیونیستی به خدمتگزاران خود اعتماد کنیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳