اخبار

مقام معظم رهبری
برای کتاب «معبد زیر زمینی» تقریظ نوشتند

همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس مقام معظم رهبری برای کتاب «معبد زیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی تقریظ نوشتند. این کتاب توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.
«معبدزیرزمینی» رمانی براساس خاطرات مقنی‌ها از جنگ تحمیلی است. خاطراتی که هر چند تأثیر جالب توجهی در عملیات فتح‌المبین داشته، اما با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، همچنان ناگفته مانده و نَقل زبان‌ها و محافل نشده‌اند.
متن تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «معبد زیرزمینی» و پنج کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس طی مراسمی در آبان ماه پیش‌رو رونمایی خواهد شد. /مهر

 

اکران «در آغوش درخت» در کانادا آغاز شد

فیلم سینمایی «درآغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصرالهی که به تازگی به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۵ معرفی شده است، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (جمعه ۳۰ شهریور) با حضور مارال بنی‌آدم بازیگر نقش اصلی فیلم و مخاطبان ایرانی ساکن این کشور، با نمایش در سالن جواد موفقیان شهر ونکوور کانادا اکران خود را در این کشور آغاز کرد.
مارال بنی‌آدم در حاشیه این اکران در شهر ونکوور کانادا با حضور روی سن ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: ممنونم که در این اکران حضور پیدا کردید، همچنین ممنون از پخش کننده محترم فیلم برای هماهنگی این برنامه که توانستند برای اولین بار همزمان با اکران در کشور ایران، شرایط نمایش آن را در کشور کانادا فراهم کنند. خوشحالم که «در آغوش درخت» را می‌توانیم اینجا کنار هم ببینیم، چون من نتوانستم در زمان اکران فیلم در ایران باشم. «در آغوش درخت» به دلیل استقبال در کشور کانادا، در ادامه اکران بین‌المللی خود در تاریخ ۱۸ اکتبر برای بار دوم در شهر ونکوور و همچنین نمایش‌های دیگری در تورنتو در۱۲ اکتبر و مونترال در۱۳ اکتبر خواهد داشت./روابط عمومی

 

نمایش عکس‌های
مهرداد دفتری از کیارستمی، شاملو و انتظامی

«چشم درون» عنوان نمایشگاه عکس‌های پرتره مهرداد دفتری از هنرمندان ایرانی است که از ششم تا بیست و چهارم مهرماه در گالری سهراب به نمایش گذاشته می‌شود. همزمان با برپایی این نمایشگاه از کتاب «چشم درون» نیز رونمایی خواهد شد. علی حاتمی، سیمین بهبهانی، هوشنگ ابتهاج، محمدرضا شجریان، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، عباس کیارستمی، احمد شاملو و محمود دولت آبادی، از جمله هنرمندانی هستند که عکس‌شان در این کتاب منتشر شده است.
/روابط عمومی