سه دلیل برای اعتماد دوباره به فونسکا

امنیت موقت در نیمکت میلان

وضعیت شغلی پائولو فونسکا بعد از پیروزی 2 بر یک مقابل اینترمیلان دیگر خطرناک نیست و سه دلیل وجود دارد برای اینکه هیأت مدیره میلان به مربی پرتغالی اعتماد کرده است.
فونسکا در رسانه‌های ایتالیا به خاطر تغییر تاکتیکی و انتخاب بازیکنان برای دربی دلامادونینا بشدت مورد تحسین قرار گرفته است. او ترجیح داد از سیستم 2-4-4 استفاده کند به شکلی که آلوارو موراتا و تامی آبراهام هر دو در خط حمله قرار گرفتند و دو طرفشان رافائل لیائو و کریستین پولیشیچ به بازی گرفته شدند، یوسف فوفانا و تیجای رایندرز هم در خط میانی بودند.
این تغییر شکل کمی شگفت‌انگیز بود و برای اینتر و سیمونه اینزاگی دردسر و مشکلاتی در زمین درست کرد، فونسکا به خاطر جسارتش در این تغییر بزرگ تحسین شد. دلیل دوم برای اعتماد دوباره به مربی میلان همدلی و روحیه تیمی بازیکنان در دیدار سن‌سیرو بود. پیش از این تنش‌هایی در رختکن تیم به وجود آمده بود به‌خصوص رافائل لیائو و تئو هرناندس که مورد توجه قرار گرفتند به خاطر رفتاری که بعد از کنار گذاشته شدن در تساوی 2 بر 2 برابر لاتزیو قبل از تعطیلات بازی‌های ملی نشان دادند. به نظر می‌رسد چنین مسائلی کنار رفته و محیط روسونری خیلی آرام‌تر شده است.
دلیل سوم اینکه مقامات باشگاه میلان تقریباً اطمینان دارند فونسکا و بازیکنان در سه بازی بعدی تیم امتیازات خوبی می‌گیرند اگرچه شاید کامل نباشد. سه رقیب بعدی میلان، لچه، فیورنتینا و اودینزه هستند. بعد از برد روحیه‌بخش برابر اینتر، دلیل منطقی برای اختلال در این روند با اخراج مربی وجود ندارد هرچند تا قبل از بازی یکشنبه‌شب نتایج او مورد رضایت نبود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳