از کیلور ناباس تا کلودیو براوو به دنبال جانشینی ‌تر اشتگن

همه گزینه‌های بارسلونا

 بارسلونا با مصدومیت شدید مارک آندره‌ تراشتگن ضربه بدی خورد و کاپیتان آلمانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته، احتمالاً تا آخر فصل نمی‌تواند تیم را همراهی کند. بارسا نتوانست پول جانشین مارک برنال را بپردازد اما دستمزد خیلی بیشتر ‌تراشتگن به این معنا است که تیم می‌تواند با استفاده از 80 درصد دستمزد او و با توجه به قانون مصدومیت اورژانسی به دنبال جانشین بگردد.
مارکا گزارش داده هانسی فلیک مربی و دکو، مدیر ورزشی باشگاه برای تصمیم‌گیری در مورد اقدام بعدی با هم جلسه داشته و به این نتیجه رسیده‌اند که دروازه‌بان اضافه کنند به جای اینکه تنها به ایناکی پنیا و آندر آسترالاگا اتکا کنند مثل دوره کوتاه فصل قبل که‌ تراشتگن مصدوم بود. آنها باید ببینند چه نوع دروازه‌بانی می‌خواهند، می‌تواند دروازه‌بانی باتجربه باشد یا کسی که بارسلونا به خوبی می‌شناسد و در حال حاضر بدون تیم است.
دکو همچنین باید پنیا را برای ورود دروازه‌بان جانشین آماده کند، بارسا قصد داشت قرارداد او را تا بعد از سال 2026 تمدید کند اما آمدن یک گلر جدید راه را برای خروج او باز می‌کند چون معنای این کار اعتمادنداشتن به او است. البته اسپورت کاتالونیا گزارش داده خرید جدید لزوماً به معنای کنار گذاشتن پنیا نیست.
دروازه‌بان‌های سابق بارسا، ادگار بادیا و خوردی ماسیپ در حال حاضر بدون تیم هستند، ضمن اینکه کلودیو براوو هم خودش را به باشگاه پیشنهاد داده که باید در این صورت از بازنشستگی بیرون بیاید. یک گزینه دیگر آلوارو وایس دروازه‌بان لاس پالماس است، یکی از بهترین دروازه‌بان‌های اسپانیا در فصل قبل که البته این یکی مستلزم انتظار تا ژانویه است.
آنتونیو آدان دروازه‌بان سابق رئال و اتلتیکومادرید در 37 سالگی بازیکن آزاد است، او تابستان از اسپورتینگ لیسبون جدا شد. دیگر گزینه می‌تواند کیلور ناباس باشد. گلر 37 ساله اهل کاستاریکا که سابقه بازی در رئال مادرید را دارد، دوست دارد بازی کند و اگر این اتفاق بیفتد، دستمزد اهمیت زیادی ندارد. ناباس چند فصل ذخیره جان لوییجی دوناروما در پاری‌سن‌ژرمن بود به‌جز نیم‌فصل سال قبل که به صورت قرضی برای ناتینگهام فارست 17 بازی انجام داد. مشکل بازی با پا دارد و اینکه در تک‌به‌تک‌ها مایل نیست از دروازه خارج شود اما در مورد تجربه و شوت‌گیری کمتر کسی می‌تواند با او رقابت کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳