اخبار

حمایت از نخبگان فاقد تحصیلات دانشگاهی
معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: استعدادهای برتر و نخبه فاقد تحصیلات دانشگاهی و فعال در بخش‌های مختلف، جزو نخبه‌های مهارتی محسوب و توسط این بنیاد، شناسایی و حمایت می‌شوند.
به گزارش ایرنا، رسول محمدقلی افزود: پیش ازاین، اقدامات بنیاد ملی نخبگان محدود به شناسایی و حمایت از نخبگان علمی، سرآمدان دانشگاهی و برندگان مدال المپیادهای مختلف بود اما از امسال سه گروه نخبگان ادبی، هنری و مهارتی به دسته‌بندی‌های قبلی اضافه می‌شوند.
وی گفت: ممکن است نخبه بدون تحصیلات دانشگاهی درحوزه‌های مختلف ادبی و هنری همچون کارگردانی، شعر، هنرهای تجسمی، نقاشی و خطاطی و قالیبافی و سفالگری دارای توانمندی و مهارت ویژه باشد و با حضور در رویدادهای بنیاد ملی نخبگان، صاحب مقام و رتبه شود که بلافاصله جزو جامعه نخبگان محسوب خواهد شد.

همکاری ایران با چین و روسیه
 در حوزه میکروالکترونیک
دبیر ستاد نانو و میکرو، دادوستد با کشورهای عضو بریکس در حوزه میکروالکترونیک را از برنامه‌های ستاد عنوان کرد و گفت: با کشورهای چین و روسیه تعاملاتی را شروع کردیم.
به گزارش مهر، عماد احمدوند در جشنواره نانو و رسانه، اظهار کرد: حوزه فناوری‌های میکروالکترونیک جدای از موضوعات اقتصادی، ابعاد امنیتی و راهبردی یافته است و هم اکنون آثار و پدیده‌های امنیتی آن را شاهدیم، به گونه‌ای که جنایات رژیم اشغالگر قدس از توانمندی‌های این حوزه بهره برده و ابزار ارتباطی را تبدیل به ابزار کشنده کرده است.
وی گفت: از آنجایی که ظرفیت‌های علمی خوبی در کشور وجود دارد، در این دادوستدها به‌ویژه با کشورهای چین و روسیه تعاملاتی را شروع کرده‌ایم.
کاهش ۱۶درصدی واردات موبایل
طبق اعلام گمرک، در 6ماهه سال‌جاری 5میلیون و۴۱۶ هزار و۴۴۶ دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار، به شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده است.
بر اساس این گزارش، واردات گوشی تلفن همراه در شش ماهه امسال از لحاظ تعداد ۱۶ درصد و ازنظر ارزش، 8درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

ارائه دستاوردهای
 نانوفناوری ایران‌ساخت در چین
دستاوردهای ایران‌ساخت در حوزه نانوفناوری، در نمایشگاه چاینانو ۲۰۲۴ چین و در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.
به گزارش «ایران»، اعزام این شرکت‌ها با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق تسهیلات نانو انجام خواهد شد. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد صنعت نانوفناوری در چین است که چند رویداد مختلف شامل سخنرانی افراد برجسته حوزه نانو، برگزاری جلسات تخصصی، برگزاری همایش‌های کاربردی و مسابقه را شامل می‌شود. این نمایشگاه دوم تا چهارم آبان برگزار خواهد شد وعلاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند تا فردا ۵ مهرماه به https://tesc.ir/service/8/1 مراجعه کنند.
تلگرام تسلیم شد
این روزها مدیرعامل تلگرام روزهای سختی را می‌گذراند و به نظر می‌رسد پس لرزه‌های دستگیری «پاول دوروف» در فرانسه، وی را وادار کرده تا از برخی مواضع پیشین خود کوتاه بیاید و تسلیم شود. وی به‌تازگی اعلام کرد ممکن است کسانی که مقررات این پیام‌رسان را نقض می‌کنند، به مقامات مربوطه که درخواست قانونی معتبر دارند، گزارش شوند. تلگرام همچنین طی چند هفته گذشته، با استفاده از تیمی متشکل از ناظران محتوایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اقداماتی برای افزایش ایمنی جست وجو انجام داده است. این تغییر خط‌ مشی، نشان‌دهنده یک تغییر مشخص برای تلگرام است که تاکنون، برای اولویت دادن به حریم خصوصی کاربران شهرت یافته بود.

فرانسه صاحب وزیر
هوش مصنوعی شد
فرانسه نخستین وزیر هوش مصنوعی خود را در بحبوحه تحولات سیاسی این کشور معرفی کرد.
به گزارش مهر،کلارا شاپاز مدیر ارشد اجرایی استارتاپ دولتی «فرنچ تک» وزیر هوش مصنوعی و دیجیتالیزه فرانسه خواهد بود. او در پستی در شبکه لینکدین نوشت: من خوشحالم که تعهدم را با اتخاذ اقدامات عمومی درباره موضوعات دیجیتال و هوش مصنوعی ادامه می‌دهم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳