افزایش همکاری‌های ارتباطاتی ایران و کوبا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با وزیر ارتباطات کوبا بر توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه ارتباطات و فناوری‌های نوین اطلاعات تأکید کرد.
به گزارش «ایران»، ستار هاشمی در این گفت‌و‌گوی دوجانبه که ازطریق تماس ویدیویی انجام شد، با تأکید بر ضرورت بررسی تفاهمنامه‌ها و توافق‌های پیشین و اسناد همکاری امضا شده میان تهران و هاوانا در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار اجرایی شدن این برنامه‌ها و تبدیل اسناد امضا شده به توافقنامه همکاری و برنامه عملیاتی مشترک شد.
وزیر ارتباطات تأکید کرد: در راستای تعاملات مشترک، شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات برای حضور فعال در کوبا آمادگی دارند و انتظار می‌رود برای این منظور، اقدامات اجرایی لازم به سرعت انجام شود.
 وی همچنین آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در چهلمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا را اعلام و خاطرنشان کرد، حضور در این نمایشگاه می‌تواند بستر همکاری‌های مشترک در سایر زمینه‌های فعالیت میان دو کشور را فراهم کند.
افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در زمینه‌هایی همچون هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کسب و کارهای نوین، دولت الکترونیک و همکاری‌های پستی از دیگر موضوعاتی بود که در این گفت‌و‌گوی ویدیویی مورد بحث و بررسی وزرای ارتباطات ایران و کوبا قرار گرفت.
مایرا آرویچ مارین، وزیر ارتباطات کوبا نیز با تأکید بر تقویت روابط دو کشور، از حضور و مشارکت فعال شرکت‌های خصوصی ایرانی در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در کوبا استقبال کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کوبا در ادامه به طور رسمی از وزیر ارتباطات کشورمان دعوت کرد به کوبا سفر کند و در چهلمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا و همچنین نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و هاوانا حضور پیدا کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳