دیگه‌چه‌خبر؟

هشدار فرمانده سابق سنتکام درباره
توان موشکی ایران
 خبر اول اینکه، ژنرال «فرانک مکنزی»، فرمانده سابق سنتکام در گزارشی هشدار داد با پیشرفت ایران در توانمندی‌های تسلیحاتی‌اش، پایگاه‌های امریکایی در منطقه غرب آسیا در برابر موشک‌های ایران آسیب‌پذیر شده‌اند.
او که اکنون یکی از اعضای «مؤسسه یهودی برای امنیت ملی امریکا» به شمار می‌آید، تصریح کرد: برخی پایگاه‌های امریکا در قطر، امارات و بحرین که در نزدیکی ایران قرار دارند، به‌عنوان نقاط ضعف امریکا در منطقه محسوب می‌شوند. وی با بیان اینکه «ایران مملو از قابلیت‌ موشکی کوتاه‌برد است» افزود: از آنجایی که فناوری موشکی آنها مدرن شده، وضعیت پایگاه‌های امریکا نیاز به بازنگری دارد.
مکنزی تأکید کرد: ایران می‌تواند سلاح‌های بیشتری از آنچه که ما حتی با وجود سیستم‌های بسیار توانمندمان قادر به دفاع (در برابرش) خواهیم بود، وارد جنگ کند.
او که به مدت سه سال از مارس ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۲ به عنوان فرمانده سنتکام در منطقه حضور داشت در ادامه بیان کرد: ایالات متحده باید به‌طور جدی با متحدان منطقه‌ای، مانند عربستان سعودی، اردن، عمان و مصر برای انتقال پایگاه‌های خود به نقاط دورتر از ایران همکاری کند.

ایران ما را منزوی می‌کند
 دست آخر اینکه، رسانه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به برنامه کاری شلوغ هیأت ایران در نیویورک نوشت: تهران تلاش می‌کند از مجمع عمومی سازمان ملل برای منزوی کردن اسرائیل استفاده کند. این روزنامه صهیونیستی در گزارش خود برنامه کاری مقامات ایران در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را یک هجوم دیپلماتیک توصیف کرد و نوشت: تهران با استفاده از این فرصت به دنبال پایان دادن به درگیری‌های تشدید شده میان اسرائیل و حزب‌الله با هدف منزوی کردن اسرائیل است. جروزالم پست با اشاره به تعامل مقامات ایرانی با گروه‌های غیرغربی در حاشیه مجمع عمومی، از جمله جنبش غیرمتعهدها و بریکس نوشت: ایران از این گروه‌ها برای پیشبرد گفت‌وگو درباره تشدید تنش‌ها و اقدامات جنایتکارانه اسرائیل که جامعه جهانی باید با آن مقابله کند، استفاده می‌کند.
این روزنامه همچنین به دیدارهای عباس عراقچی با وزیران خارجه کوبا و کویت، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در روزهای گذشته اشاره کرد و نوشت: او پیامی نیز به دبیرکل حزب‌الله لبنان فرستاد و شهادت یکی از فرماندهان این گروه در حمله اسرائیل به جنوب بیروت را تسلیت گفت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳