اخبار

شکست دختران سایپا مقابل سامورایی‌ها
تیم والیبال زنان سایپا بعد از باخت در دومین بازی مقابل نماینده ژاپن، ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز هم در سومین بازی جام باشگاه‌های آسیا به مصاف نماینده ویتنام رفتند. دختران سایپا که این رقابت‌ها را با باخت مقابل فیلیپین استارت زدند، ساعت 6:30 دقیقه صبح دیروز به مصاف نک رد راکتس کاوازاکی نماینده ژاپن رفتند و با نتیجه 3 -یک و با امتیازات ۲۷ - ۲۵، ۱۲ - ۲۵، ۱۸ - ۲۵ و ۱۴ - ۲۵ باختند.
 

 دختران جوان شمشیرباز در اردو
اردوی آمادگی تیم‌های شمشیربازی زیر ۲۳سال دختران هر سه اسلحه فلوره، سابر و اپه از پنجشنبه در اصفهان شروع می‌شود. زهرا کارگر، هانیه خوشخواهی، حمیده چاه‌متکی و مبینا مقدسی‌تبار، زهرا هادی عابدینی، شیدا عالمی، آیسان گنجی و آیسا صدیقی و ریحانه رضایی، زهرا مرد تیزخراب، تیام عباس‌نژاد و غزل حاجی‌علی‌اکبری به ترتیب شمشیربازان اسلحه‌های فلوره، سابر و اپه هستند که از پنجشنبه برای 4 روز در اصفهان زیر نظر کادر فنی تمرین می‌کنند.
 

محمدیان در فینال اهداف پروازی کاپ آسیا
امیر محمدیان تیرانداز اهداف پروازی به فینال کاپ آسیایی به میزبانی قزاقستان رسید.
 امیر محمدیان، تیرانداز تراپ ایران در پایان دور مقدماتی و مجموع ۵ راند با امتیاز ۱۰۸ با چهارمی راهی فینال جوانان شد تا با دو تیرانداز قزاقستانی، دو تیرانداز ازبکستانی و یک تیرانداز کویتی برای مدال رقابت کند. محسن زیدآبادی دیگر تیرانداز تراپ ایران در رده بزرگسالان امتیاز ۹۶ را ثبت کرد.


الخلیج عربستان اولین حریف مس در باشگاه‌های آسیا
تیم صنعت مس کرمان رقابت‌های باشگاه‌های هندبال آسیا را با رویارویی مقابل الخلیج عربستان شروع می‌کند. این رقابت‌ها قرار است از ۲۲آبان تا ۳آذر به میزبانی دوحه قطر برگزار شود که تیم صنعت مس کرمان، نماینده ایران در این دوره از بازی‌ها که در گروه B با تیم‌های الخلیج عربستان، اهلی سیداب عمان، الدحیل قطر و الکاظمه کویت همگروه است، روزهای ۲۲، ۲۴، ۲۶ و ۲۷ آبان در دور مقدماتی این مسابقات به مصاف حریفان خود می‌رود. تیم الخلیج عربستان اولین رقیب کرمانی‌هاست. در گروه A نیز تیم‌های الریان قطر، الکرخ عراق، الکویت کویت، الشارجه امارات و الشباب بحرین همگروه هستند. پس از مرحله مقدماتی مسابقات به‌صورت ضربدری پیگیری می‌شود به این صورت که تیم دوم گروه A با تیم سوم گروه B، تیم دوم گروه B با تیم سوم گروه A، تیم اول گروه A با تیم چهارم گروه B و تیم اول گروه B با تیم چهارم گروه A بازی می‌کند. پس از یک روز استراحت نیز مسابقات رده‌بندی و نیمه‌نهایی از روز اول آذر آغاز می‌شود. این رویداد با برگزاری رقابت‌های رده‌بندی و فینال روز ۳ آذر به کار خود پایان می‌دهد. تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان در مصر را به دست می‌آورد.
 

شطرنج در رده بیست‌وششم المپیاد
چهل و پنجمین دوره المپیاد جهانی شطرنج با قهرمانی تیم هند و بیست و ششمی ایران به پایان رسید. در این دوره که تیم مردان در ۸ دور نخست در جمع ۱۰ تیم برتر قرار داشت اما با سه باخت مقابل هند، چین و ارمنستان و 14 امتیاز به عنوانی بهتر از بیست‌وششمی نرسید. تیم بانوان نیز با کسب ۱۳ امتیاز در جایگاه سی‌‌وهفتم جهان قرار گرفت. تیم مردان هند با کسب ۲۱ امتیاز قهرمان شد و امریکا و ازبکستان با ۱۷ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در بخش بانوان نیز هند با ۱۹ امتیاز در جایگاه نخست قرار  گرفت و تیم‌های قزاقستان با ۱۸ امتیاز و امریکا با ۱۷ امتیاز دوم و سوم شدند. تیم چین مدعی کسب عنوان قهرمانی، این دوره با ۱۷ امتیاز و پوئن‌شکنی کمتر در جایگاه چهارم قرار گرفت.


درخشش جوان‌های اسکواش
 در انتخابی
 اسکواش‌بازان که برای حضور در قهرمانی غرب آسیا آماده می‌شوند، از دیروز مسابقات انتخابی را به میزبانی باشگاه انقلاب استارت زدند. پویا شفیعی‌فرد، سپهر اعتمادپور، سیدمبین سیدان، آرین اعتمادی، سمیع‌الله قاصدآبادی، مجتبی کفیلی، سپهر اعتمادپور و محمد چنگانیان در روز اول انتخابی مقابل رقبا صاحب برتری شدند که ۴ نفر برتر رنکینگ رده سنی زیر ۱۹ سال به اردوی ملی دعوت می‌شوند. رقابت‌های انتخابی تیم ملی اسکواش ایران از اول تا پنجم مهر به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب
پیگیری می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳