فصل برای ‌تر اشتگن تمام شد

بارسلونا بازی فوق‌العاده‌ای در لا سرامیکا به نمایش گذاشت و 5 بر یک میزبانش، ویارئال را در هم کوبید اما یک اتفاق ناگوار روی این بازی سایه انداخت و آن مصدومیت شدید مارک آندره‌ تر اشتگن در نیمه اول بود. آنطور که رسانه‌های اسپانیا گزارش داده‌اند بارسایی‌ها منتظر بدترین خبرها در مورد کاپیتان و دروازه‌بان آلمانی هستند و ممکن است او تا آخر فصل نتواند تیمش را همراهی کند.
تر اشتگن روی یک ضربه کرنر بعد از گرفتن توپ، فرود بدی داشت و بازیکنان بلافاصله کادر درمان را فراخواندند. گفته می‌شود او از ناحیه تاندون پاتلار زانوی راست دچار آسیب‌دیدگی شده و در جریان نیمه دوم بازی به بیمارستان منتقل شده است. با انجام آزمایش‌های بیشتر مشخص می‌شود که آیا بعد از شش هفته فصل برای ‌تر اشتگن 32 ساله تمام شده یا اینکه نگرانی‌های اولیه در مورد این مصدومیت بی‌مورد بوده است.
هانسی فلیک بعد از بازی گفت: «اوضاع مارک چندان خوب نیست، باید صبر کنیم تا نتایج آزمایش‌ها مشخص شود، به نظر می‌رسد جدی باشد. این مصدومیت ما را نگران کرده است.»
طبق بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا مصدومیت او که پارگی کامل تاندون زانو است، وی را تا پایان فصل خانه‌نشین خواهد کرد.
با وجود پایان مهلت نقل و انتقالات، طبق قوانین لالیگا، بارسلونا می‌تواند به صورت اضطراری یک دروازه‌بان جدید به خدمت بگیرد به شرط آنکه گزینه موردنظرش آزاد باشد. به همین دلیل گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال رو آوردن بارسلونا به استخدام دروازه‌بان‌های تازه‌ بازنشسته‌‌ای مانند وویچخ شزنی و کلودیو براوو مطرح شد که در این بین سنگربان شیلیایی برای کمک به کاتالان‌ها اعلام آمادگی کرد.
فهرست مصدومان بارسلونا رو به افزایش است و ‌تر اشتگن به رونالد آرائوخو، آندریاس کریستنسن، مارک برنال، فرانکی دیونگ، گاوی، فرمین لوپس و دنی اولمو اضافه می‌شود.
ایناکی پنیا پیش از این هم در چنین موقعیتی قرار گرفته، او فصل قبل هم در زمان مصدومیت گلر آلمانی درون دروازه بارسلونا قرار گرفته و در بازی مقابل ختافه در ترکیب اصلی خواهد بود.
 
دلداری کورتوآ
مصدومیت‌های شدید و اتفاقات ناگوار می‌تواند مرزهای رقابت در فوتبال را پشت سر بگذارد و تیبو کورتوآ در حمایت از مارک آندره ‌تر اشتگن نشان داد. با وجود آنکه رقابت شدیدی میان دروازه‌بان دو تیم اول فوتبال اسپانیا وجود دارد، اما این دو دروازه‌بان در پیشرفت یکدیگر نقش پررنگی داشته‌اند. دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید در سال 2023 دچار مصدومیت شدید زانو شد که 9 ماه باعث دوری‌اش از دنیای فوتبال شد و او در آستانه راه طولانی درمان زانوی ‌تر اشتگن از او حمایت کرد: «مصدومیت ‌تر اشتگن واقعاً متأسفم کرد. اینکه دیدم این‌گونه زمین را ترک کرد، واقعاً برایم رنج‌آور بود. امیدوارم هر چه زودتر او را در زمین فوتبال ببینم.»
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳