اخبار

تلاش وزیر نفت برای ارتقای امنیت انرژی

 دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در نامه‌ای به «محسن پاک‌نژاد» وزیر نفت ایران نوشت: تعهد وزیر نفت ایران به ارتقای گفت‌وگوها در زمینه گاز طبیعی و امنیت انرژی در چهارچوب جی‌ئی‌سی‌اف ستودنی است و با اهداف مجمع دارای هماهنگی کامل است.
محمد حامل که شهریورماه برای دیدار با وزیر نفت ایران و برگزاری جلسات هماهنگی بیست و ششمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران آمده بود، در نامه‌ای خطاب به محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از دیدار و گفت‌وگوی مفید پیرامون موضوع‌های مشترک مورد علاقه بویژه در خصوص اقدام‌های لازم برای برگزاری بیست و ششمین اجلاس وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف تشکر می‌کنم.

 

از سرگیری توزیع مجدد کارت سوخت

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع مجدد کارت سوخت خبر داد.
کرامت ویس کرمی در خصوص عدم ارائه کارت سوخت توسط شرکت ملی پست گفت: پست هزینه ارسال کارت‌های سوخت را افزایش داده بود و اعلام کرده است به‌دلیل عدم پرداخت این هزینه کارت‌های سوخت را تحویل نمی‌دهد.
او افزود: درخصوص قیمت مصوب میان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی پست اجماع شده است و از روز گذشته مجدداً بعد از توقف یکماهه توزیع کارت سوخت از سرگرفته شد و همچنین تعامل میان دو شرکت پست و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برقرار است.

 

حجم آب ورودی
به سدهای کشور
۶.۹ درصد افزایش یافت

حجم آب ورودی به سدهای مخزنی کشور تا پایان مرداد ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد و حجم آب خروجی از مخازن سدها در همین بازه زمانی ۷.۵ درصد افزایش یافت.
بر اساس جدیدترین گزارش دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور در پایان مرداد امسال نسبت به سال گذشته ۱۰.۷ درصد افزایش داشته است. حجم آب ورودی به سدهای مخزنی تا پایان مرداد ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد و حجم آب خروجی از مخازن سدها در همین بازه زمانی ۷.۵ درصد افزایش داشته است، اما تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.
تولید انرژی نیروگاه‌های برقابی در مرداد سه هزار و ۴۲۰ گیگاوات ساعت و در تیرماه امسال سه‌هزار و ۱۰۲ گیگاوات ساعت به ثبت رسیده است که ۱۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.