اخبار

یمن: غافلگیری‌هایی
برای اسرائیل داریم

وزیر دفاع یمن گفت نیروهای مسلح این کشور در حمله به رژیم صهیونیستی و استفاده از انواع تسلیحات کوتاهی نخواهند کرد و یمن غافلگیری‌هایی برای اسرائیل دارد که دل مؤمنان را شاد خواهد کرد. «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن که ظهر یکشنبه، در مراسم رژه فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های افسری این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما به دنبال تداوم ضربات دردناک در عمق [تشکیلات نظامی] دشمن صهیونیستی هستیم. دیگر دشمن اسرائیلی پیش از هرگونه حماقتی در خصوص یمن درباره تبعات هزاران چیز می‌اندیشد».
طبق گزارش المسیره، العاطفی گفت: همان‌طور که درهای یافا و «ام الرشراش» در ایلات را کوبیدیم، به حمله به لانه‌های صهیونیست‌ها ادامه می‌دهیم. ما در حمله با تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک، فراصوت، بالدار و پهپادها علیه دشمنان بخل نمی‌ورزیم. ما در مرحله جنگ نامحدود و حساس و طولانی‌ مدت هستیم و تمام احتمالات درگیری را مدنظر قرار می‌دهیم.
او همچنین گفت: در حمله با موشک‌های بالستیک، مافوق‌ صوت، کروز و پهپادها علیه دشمن کم نخواهیم گذاشت. ما در جنگی علنی، حساس و طولانی‌ مدت به سر می‌بریم و تمام احتمالات برای تقابل را در نظر داریم.

 

۷۵ درصد فرانسوی‌ها
از مکرون ناراضی‌اند

بر اساس نظرسنجی آی‌فوپ، سه چهارم فرانسوی‌ها از رئیس‌جمهور امانوئل مکرون ناامید هستند؛ این بدترین نمایش او در یک نظرسنجی عمومی از زمان اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه در سال ۲۰۱۸ است.
براساس این نظرسنجی میزان مخالفت‌ با مکرون برای اولین بار از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ به ۷۵ درصد رسید. نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه فرانسوی Journal du Dimanche  در روز شنبه نشان داد از زمانی که معترضان در دسامبر ۲۰۱۸ به طاق پیروزی نمادین پاریس رنگ پاشیدند، محبوبیت مکرون به ۲۵ درصد کاهش پیدا نکرده بود، اما اکنون میزان مخالفت‌ها با او به ۷۵ درصد افزایش یافته است.
این نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان، معتقدند «خودبزرگ بینی مکرون همه چیز را خراب کرده است» و با انحلال پارلمان و فراخوانی انتخابات زودهنگام که به شکست تبدیل شد، فرانسه را غیرقابل حکومت کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳