دیگه‌چه‌خبر؟

فارین پالیسی: رویکرد اسرائیل بازی در زمین
ایران است
 خبر اول اینکه، «استراتژی تهران به تحلیل بردن توان تل‌آویو از طریق جنگ‌های فرسایشی بدون ورود به جنگ مستقیم است.» این تحلیلی است که نشریه فارین پالیسی در رابطه با اتفاقات اخیر منطقه ارائه داده است.
 «دنیس راس» در این نشریه نوشت: ایران قصد خود برای نابودی اسرائیل را پنهان نمی‌کند. استراتژی این کشور حفظ فشار دائمی بر اسرائیل و درگیر کردن این رژیم در درگیری‌های جاری در مرز‌های خویش است.
وی ادامه داد: هرچند این مسأله کاملاً واضح است، اما به نظر می‌رسد رویکرد فعلی اسرائیل دقیقاً بازی کردن در زمین ایران است. سیاست‌های فعلی اسرائیل در حال تأیید استراتژی ایران است.
راس در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت: اسرائیل اکنون در حال نبرد در جنگ‌های فرسایشی در غزه در مرز شمالی خود است و با درگیری‌های بزرگ‌تری در کرانه باختری مواجه شده است. هر کدام از این منازعات به تنهایی ممکن است به خودی خود دارای توجیه منطقی باشند، اما وقتی همگی همزمان رخ می‌دهند، به معنای بازی کردن تحت قواعد ایران است.
 
بازتاب رژه نیروهای مسلح
در رسانه‌های بین‌المللی
 خبر دیگر اینکه، همزمان با برگزاری رژه گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس و رونمایی از برخی ادوات نیروهای مسلح، توجه رسانه‌های بین‌المللی به این رزمایش و بخصوص پهپاد جدید ایرانی جلب شد.
شبکه «آفریکانیوز (آفریقانیوز)» در همکاری با خبرگزاری امریکایی «آسوشیتدپرس» با اشاره به رونمایی از موشک‌های بالستیک و پهپادهای تازه ایران نوشت: «نمایشی از قدرت با هدف به نمایش گذاشتن قدرت و توانمندی‌های ایران.»
نشریه انگلیسی «تلگراف» گزارش خود را با رونمایی پهپادهای دوربرد تازه ایران آغاز کرد: «پهپادهای شاهد ۱۳۶ بی ایران در مقایسه با مدل‌های پیشین خود از برد عملیاتی بسیار بیشتری برخوردار هستند.»
شبکه ایتالیایی «نووا نیوز» به اظهارات رئیس جمهور ایران اشاره کرد و نوشت: «رئیس جمهور ایران اعلام کرد ما می‌توانیم صلح و ثبات را در منطقه حفظ کنیم و با اتحاد خود می‌توانیم با رژیم صهیونیستی خونخوار که هیچ ارزشی برای زنان و کودکان قائل نیست مقابله‌ کنیم.»
نشریه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»  گزارش خود را با پهپادها و موشک‌های رونمایی شده آغاز کرد: «همزمان با تنش‌های شدت گرفته در منطقه، ایران از موشک بالستیک و پهپادهای انتحاری جدید خود رونمایی کرد.»
خبرگزاری «ایلکه» ترکیه هم با نشر تصویر موشک هایپرسونیک فتاح به حضور مقامات ارشد ایران در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و نوشت: «در بین مهم‌ترین رخدادهای رزمایش نیروهای مسلح ایران، می‌توان به رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، تازه‌ترین موشک اضافه شده به زرادخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد. با این موشک، ایران در بین چهار کشور دارنده فناوری تولید موشک هایپرسونیک قرار گرفته است.»
روزنامه «تایمز هند» در گزارشی با اشاره به دستاوردهای نظامی ایران نوشت: «روز شنبه، ایران از موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری به‌روزرسانی شده جدید خود رونمایی کرد.»
 
آخرین وضعیت سلامتی سفیر ایران در بیروت
 دست آخر اینکه، مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، گزارشی از روند معالجه جراحت خود ارائه کرد؛ وی نوشت: همان‌طور که مطلع هستید در جنایت انفجار‌های اخیر لبنان بنده نیز همچون تعداد کثیری از مردم لبنان مجروح شدم؛ با اقدام‌های اولیه و مهم پزشکان لبنانی و سپس با تلاش‌های ارزشمند پزشکان ایرانی روند معالجاتم بخوبی پیش می‌رود. این مجروحیت افتخاری برای من است که در این جنایت جنگی در کنار مردم مظلوم لبنان بودم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳