اخبار

افزایش ۲۵ درصدی بهره‌وری تولید کشاورزی

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
عطاءاله هاشمی، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه سند ملی الگوی کشت عملیاتی نشده است، گفت: اجرای سند ملی الگوی کشت در کاهش مصرف آب، تنظیم بازار و جلوگیری از ضایعات ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری تولید نقش بسزایی دارد. عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی افزود: اجرای مصوبه الگوی کشت سالانه حداقل نیازمند ۴۰ همت اعتبار است.

 

کشت پاییزه مناطق سردسیر با تأخیر
آغاز می‌شود

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بر اساس مدل‌های اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که کشت پاییزه مناطق سردسیر با تأخیر آغاز شود.
احد وظیفه، رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر مدل‌های اقلیمی، میانگین بارش کشور در سال آبی جاری نرمال بود و در برخی استان‌ها مثل کرمانشاه، خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی در حد نرمال و بیش از نرمال و در برخی استان‌ها مثل قزوین، تهران، البرز، سمنان و خراسان رضوی زیر نرمال بوده و شرایط خشکسالی ادامه داشته است.
او با بیان اینکه از لحاظ دما تابستان بسیار گرمی را سپری کردیم، افزود: نیمه دوم زمستان و فصل بهار شرایط دما متعادل شد، اما همچنان در تابستان روند صعودی گرفت و هفته‌های متوالی استان‌های یزد، اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی ، رضوی و تهران با دمای بیش از نرمال مواجه بودند به طوریکه چند هفته دمای بالاتر از نرمال داشتیم‌.

 

آماده‌سازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای زمستان

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که با توجه به نزدیک‌شدن به پایان تعمیرات اساسی امسال طبق برنامه زمانبندی‌شده، پالایشگاه‌های این مجموعه آماده ورود به ماه‌های سرد سال هستند. احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه با توجه به نزدیک‌شدن به پایان تعمیرات اساسی امسال طبق برنامه زمانبندی‌شده،پالایشگاه‌های این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز کشور آماده ورود به ماه‌های سرد سال هستند، گفت: با آغاز نیمه دوم سال ۱۴۰۳ و نزدیک‌شدن به پایان تعمیرات اساسی و تولید پایدار گاز و محصولات جانبی در سراسر پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه، همه موارد ایمنی با دقت هر چه تمام پیاده‌سازی و اجرایی خواهد شد. وی ادامه داد: با تکیه بر توان، دانش بومی و استفاده ۱۰۰ درصدی از کالاها و تجهیزات ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و بار اول در کشور توانسته‌ایم پالایشگاه‌های پارس جنوبی را برای تولید پایدار و مستمر گاز در نیمه دوم امسال و روزهای سرد آماده کنیم. وی افزود: اقدام‌های مهم و اساسی پیش رو نیز با جدیت، کار گروهی و خرد جمعی برای عزت، آبادانی و چرخش اقتصادی کشور با موفقیت به سرانجام مطلوب خواهد رسید.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳