اخبار

معاون آموزشی وزیر علوم مطرح کرد
طرح «دانشگاه آینده» برای ورود صنعت به آموزش دانشگاه‌ها
 
معاون آموزشی وزیر علوم از اجرای طرح «دانشگاه آینده» خبر داد و گفت: دانشگاه آینده به دنبال این است که شروع ارتباط  در حوزه آموزش را از صنعت آغاز کند.
 به گزارش مهر، روح‌الله رازینی به طرح دانشگاه آینده اشاره کرد و گفت: از جمله اقدام‌هایی که در یکی از دانشگاه‌ها آغاز شده، طرح دانشگاه آینده است که با اجرای این طرح، صنعت می‌تواند از ابتدا در فرآیند آموزش دانشجویان در دانشگاه قرار گیرد و طبیعتاً می‌تواند نیروهای خود را به راحتی از میان آنها برای آینده انتخاب کند.
 رازینی با اشاره به بورس صنعت اظهار داشت: در بورس صنعت نیز صنعت علاوه بر اینکه می‌تواند تا ۴۰ واحد در آموزش نقش داشته باشد، همچنین در زمینه مدرسین نیز می‌تواند نقش داشته باشد یعنی از ظرفیت افراد فعال در همان صنعت خاص برای تدریس استفاده خواهیم کرد.  وی بیان کرد: این تعلق و تعهد دوطرفه، دانشجو را نسبت به درس جدی و ملزم می‌کند و دانشجو همیشه می‌داند که از طرف صنعت رصد می‌شود و باید توانایی خود را به روز کند و این گونه امید بخشی دانشجوها بالا می‌رود.
 معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اشتغال دانشجویان علوم انسانی نیز گفت: در برخی از رشته‌های علوم انسانی مثل حوزه‌های اقتصاد، مدیریت و حسابداری که مجموعه‌های بانکی کشور به دانش‌آموختگان آنها نیاز دارند با بانک‌ها مذاکراتی داشتیم که بشدت این مجموعه‌ها از دانشجویان علوم انسانی استقبال می‌کنند.  وی افزود: بویژه در رشته حقوق مذاکراتی در این خصوص داشتیم و بعضاً دانشجویان این رشته به مراکز مرتبط ورود پیدا کرده‌اند و حتی در بخش‌هایی از صنعت مثل بخش بازرگانی نیز از دانشجویان علوم انسانی استفاده می‌شود.

بیش از 3 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز بیش از 3 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند.
به گزارش «ایران»، سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گاهی فرزندان عزیز ایثارگر در پرسشنامه کنکور حاضر نیستند اعلام کنند که فرزند ایثارگر هستند.
معاون رئیس‌جمهور گفت: خداوند برکتی در جامعه ایثارگری قرار داده است که بیش از 10 هزار و 500 نفر از عزیزان ایثارگر ما فرزندان شهید، جانبازان، آزاده و همسران شهدا جزو نخبگان کشور هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: این عزیزان ایثارگر نخبه دارای شاخص‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد ملی نخبگان هستند و بنیاد ملی نخبگان ضوابط سختی دارد. امروز بیش از 3 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند.

جزئیات نصب دوربین
در اتوبوس‌های BRT
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جزئیات نصب دوربین در اتوبوس‌های BRT را تشریح کرد و گفت: این دوربین در ابتدای مهرماه روی یک دستگاه اتوبوس بی. آر. تی نصب خواهد شد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، روی سایر اتوبوس‌ها هم نصب می‌شود.
 به گزارش ایران، مهدی علیزاده، در مورد جزئیات نصب دوربین در اتوبوس‌های تندرو با بیان اینکه چندی پیش نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و مسافر شمار را به شهردارتهران پیشنهاد کردیم، گفت: نصب این سیستم هوشمند روی اتوبوس موردی است که در اتوبوس‌های کشورهای دیگر وجود دارد. بر همین اساس این پیشنهاد به علت این بود که اگر راننده اتوبوس تخلفی انجام داد بتوانیم با سرعت رسیدگی کنیم و همچنین آمار دقیق روزانه در مورد جابه‌جایی مسافران احصاء می‌شود و اگر تصادفی در مسیر رخ داد بتوانیم به پلیس راهور کمک کنیم.
 وی در پاسخ به این سؤال که آیا روی اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز دوربین نصب می‌شود یا خیر؟ با بیان اینکه فعلاً این طرح به صورت پایلوت برای اتوبوس‌های بی. آر. تی استفاده می‌شود، گفت: در ابتدای مهرماه روی یک دستگاه اتوبوس بی. آر. تی نصب خواهد شد و بعد از انجام تست‌های مربوطه، در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، این سیستم هوشمند روی کلیه اتوبوس‌های شرکت واحد نصب خواهد شد.
 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه تاکنون حدود۴۰۰ اتوبوس بی. آر. تی بازسازی شده‌اند، افزود: نصب دوربین‌ها به افزایش انضباط و احصای دقیق حوادث احتمالی کمک می‌کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳