خدابخشی و اباذری امروز برای قهرمانی روی تاتامی می‌روند

رؤیای برباد رفته طلای کومیته تیمی


 تیم ملی کاراته امروز با دو فینالیست و 7 شانس مجدد تلاش می‌کند تا پایانی خوش در تاتامی مسابقات قهرمانی آسیا رقم بزند. کاراته‌کاهای ایران در حالی مأموریت خود را در چین شروع کردند که تلاش‌های آنها منجر به 2 فینالیست و حضور7 نماینده در رده‌بندی شد. با شروع این مسابقات امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای باتجربه، سارا بهمنیار یکی از المپین‌های کاراته ایران در توکیو و پوریا اقدسی نماینده جوان کشورمان با نمایشی ناامیدکننده از تاتامی قهرمانی آسیا حذف شدند تا وداعی زودهنگام با این مسابقات داشته باشند. طراوت خاکسار، مبینا حیدری و آتوسا گلشادنژاد تنها طلایی دوره قبلی تیم ملی دختران و شیما آل‌سعدی که در آخرین دقایق به علت مصدومیت برجعلی جایگزین او شد هم با شکست مقابل رقبا نتوانستند عملکردی که باید را داشته باشند تا با راهیابی به دیدار رده‌بندی، امروز برای مدال برنز مجدداً روی تاتامی بروند.
همچنین بهمن عسگری که بعد از جا ماندن از پرواز المپیک توکیو با افتی فاحش روبه‌رو شد و دیگر عسگری قبل نشد، به همراه بهنام دهقان‌زاده دارنده طلای دوره قبلی که به گفته خود قصد داشت با طلای این دوره دبل کند، دستشان از مدال طلا کوتاه ماند و با شکست مقابل حریفان، به دیدار رده‌بندی راه پیدا کردند تا امروز شانس خود را برای کسب برنز امتحان کنند.
اما مهدی خدابخشی در وزن منفی 84 کیلوگرم و صالح اباذری ملی‌پوش مثبت 84 کیلوگرم به ترتیب با شکست نمایندگانی از اردن و تایلند به فینال این رقابت‌ها راه یافتند تا جور تیم ملی کاراته در تاتامی قهرمانی آسیا را بکشند و امروز برای دشت طلا به روی تاتامی بروند.
همچنین علی زند کاتاروی تیم ملی که در دور اول با امتیاز 39/3 بر 40/6 مغلوب کاکرو نیشی‌یاما از ژاپن شد، با راهیابی کاتاروی ژاپنی به فینال، در جدول شانس مجدد هم مقابل حریف قزاقستانی شکست خورد تا دست خالی برگردد. اما فاطمه صادقی نماینده کاتای انفرادی دختران بعد از پشت‌سر گذاشتن نمایندگان ازبکستان و کامبوج در مرحله نیمه‌نهایی با امتیاز 39/4 بر 40/7 مغلوب لائو از هنگ‌کنگ شد و از راهیابی به دیدار نهایی بازماند تا او هم امروز برای کسب برنز روی تاتامی برود.
اما درحالی که بعد از ناکامی کومیته تیمی دختران در دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا، ملی‌پوشان این دوره با هدایت لیلا بهرامی سرمربی جدیدشان برای جبران نتیجه قبل پا به تاتامی گذاشته بودند، مقابل ژاپن شکست خوردند تا با 3 قهرمانی که در کارنامه خود دارند، این دوره هم دستشان به طلا نرسد. بعد از این باخت، تیم ملی کومیته تیمی مردان مدافع عنوان قهرمانی هم در نیمه‌نهایی مقابل ژاپن شکست خورد تا با برد مقابل کویت در رده‌بندی به برنز این دوره از رقابت‌ها برسد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳