ملاقات ایران و فرانسه در آخرین بازی گروهی

مجــــــوز صعـــــود را امضا کن

محمد محمدی سدهی
خبرنگار

تیم ملی فوتسال کشورمان عصر امروز آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2024 ازبکستان را مقابل فرانسه برگزار می‌کند تا تکلیف تیم‌های صعودکننده از گروه F به دور بعدی جام جهانی مشخص شود. ملی‌پوشان کشورمان در 2 بازی گذشته موفق شدند با نتیجه 7 بر یک تیم ونزوئلا و 9-4 گواتمالا را شکست دهند و حالا برای صعود به عنوان تیم صدرنشین باید از سد فرانسه عبور کنند. تیم ملی فرانسه را می‌توان یکی از قدرت‌های نوظهور در دنیای فوتسال دانست، تیمی که هدایت آن برعهده رافائل رینو است. خروس‌ها در سال‌های اخیر با برتری برابر تیم ملی ایتالیا برای نخستین‌بار برابر یکی از ۱۰ تیم برتر رده‌بندی جهانی به پیروزی رسیدند و در ادامه هم با پیروزی مقابل تیم‌های هلند و کرواسی توانستند به جمع ۲۰ تیم برتر جهان راه یابند. این تیم در سال‌های اخیر یک‌بار به مصاف برزیل رفت و با نتیجه نزدیک ۳-۲ شکست خورد که این شکست نزدیک دستاورد بزرگی برای تیم ملی فرانسه محسوب می‌شود. فرانسه در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ در مرحله گروهی با تیم‌های صربستان و نروژ همگروه بود و با ۳ برد (۹ بر یک و ۳ بر یک برابر نروژ و ۲ بر صفر برابر صربستان) و یک تساوی (صفر به صفر برابر صربستان) به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. خروس‌ها در دور بعد با کرواسی، اسلواکی و آلمان همگروه شدند و با ۵ برد و یک تساوی به عنوان صدرنشین جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند. درخشش‌ فرانسه در مسابقات انتخابی جام جهانی باعث شد این تیم در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه دهم قرار بگیرد. نکته قابل توجه در خصوص فرانسه این است که بیشتر بازیکنان این تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که اصالتی فرانسوی ندارند و بیشتر آنها آفریقایی‌الاصل هستند. این تیم در دو دیدار گذشته خود در مرحله گروهی جام جهانی موفق شد 6-3 گواتمالا را شکست دهد و مقابل ونزوئلا هم 7-3 به پیروزی برسد و پس از ایران در جایگاه دوم جدول گروه F قرار بگیرد.
 خط دفاع، پاشنه‌آشیل شاگردان شمسایی
تقابل تیم ملی مقابل گواتمالا از ضعف‌های تیم ملی در خط دفاعی پرده برداشت چراکه دفاع تیم ملی به‌خصوص در نیمه نخست بسیار شکننده بود و شاگردان وحید شمسایی در این نیمه 3 گل و در کل 4 گل از این تیم دریافت کردند. این تیم در بازی نخست خود مقابل ونزوئلا هم 3 گل دریافت کرد تا جمع گل‌های دریافتی تیم ملی به 7 گل برسد. گل‌های دریافت‌شده تیم ملی با وجود حملات محدود گواتمالایی‌ها به سمت دروازه ایران همراه بود که این موضوع نشان می‌دهد تیم ملی برای ادامه حضور در جام جهانی و کسب نتیجه در این میدان بزرگ باید ضعف‌های خط دفاعی را پوشش دهد.
 
محرومیت و آنفلوانزای ملی‌پوشان
در این بین تیم ملی برای دیدار با فرانسه با مشکلاتی روبه‌رو است که یکی از این مشکلات محرومیت حسین طیبی و محمدرضا سنگ‌سفیدی است. این دو بازیکن در بازی با گواتمالا دومین کارت زرد خود را دریافت کردند تا طبق قانون، بازی آخر مرحله گروهی را از دست بدهند. ابتلای 5 بازیکن کشورمان به آنفلوانزا هم یکی دیگر از مشکلاتی است که تیم ملی در آستانه بازی با فرانسه با آن روبه‌رو شده است. شنیده شده که ۵ ملی‌پوش فوتسال کشورمان به نام‌های سعید مؤمنی، مسلم اولادقباد، امیرحسین درخشانی، امیرحسین داودی و سجاد یوسف‌خواه به ویروس آنفلوانزا دچار شده‌اند و در حال حاضر تحت‌نظر پزشکان تیم هستند. با این شرایط باید دید که این بازیکنان می‌توانند سلامتی خود را به دست آورند و مقابل فرانسه قرار بگیرند یا خیر.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳