پرسپولیس 2- آلومینیوم اراک صفر

آرامش قبل از دربی

جمعه 30/6/1403، هفته پنجم از بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه شهدای شهر قدس
 ساعت: 20، تماشاگر: 6500 نفر
پرسپولیس2
گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان(4-پنالتی)، علی علیپور(70)
آلومینیوم اراک صفر
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد
کمک‌ها: علی‌اکبر نوری، حسین مرادی
اخطار:
فرشاد احمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و الکسیس گندوز(پرسپولیس)، عارف حاجی‌عیدی (آلومینیوم اراک)
پرسپولیس: الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو (۸۱-لوکاس ژوآئو)، وحید امیری (۸۱-یاسین سلمانی)، اوستون اورونوف (۵+۴۵-فرشاد احمدزاده)، امید عالیشاه (67-سروش رفیعی) و علی علیپور (۸۱-عیسی آل‌کثیر)
آلومینیوم اراک: محمد خلیفه، احسان قهاری، عارف حاجی‌عیدی، امین جهان‌کهن (80-ابوالضل قنبری)، مهران موسوی، بهروز نوروزی‌فرد، امین کاظمیان (89-رضا مرزبان)، میلاد بدرقه (80-طالب ریکانی)، رحمان جعفری (89-شروین بزرگ)، محمدمهدی لطفی و بهرام گودرزی (80-طاها محبی)
با ضعف نسبی احمدزاده در پست وینگر راست وحید امیری جانشین او شد و مطابق انتظار امید عالیشاه و فرشاد فرجی در پست 10 و مدافع راست بازی کردند. پرسپولیس خوش‌شانس بود که مقابل تیم چغر مجتبی حسینی خیلی زود و در همان دقیقه سوم با حرکت علیپور و خطای مدافعان حریف به پنالتی دست یافت تا کنعانی تیمش را پیش بیندازد.
بعد از این گل آلومینیوم به مدت 20 دقیقه بهتر کار کرد و یکی دو موقعیت نصف‌ونیمه هم داشت. بعد از آن پرسپولیس کمی به خود آمد و دو سه موقعیت گل مهم خلق کرد که خلیفه گلر ایرالکو به کمک مدافعانش و تیر دروازه اجازه ندادند تا ضربات ریگی، علیپور و میلاد محمدی تبدیل به گل شود. در ادامه باز هم آلومینیوم برای جبران مشتاق نشان داد و بازی پایاپایی ارائه کرد. آنها دو موقعیت خوب دیگر خلق کردند و البته پرسپولیس هم توسط علیپور به گل رسید که آفساید اعلام شد. مصدومیت اورونوف یک تغییر اجباری را در آغاز نیمه دوم به گاریدو تحمیل کرد. در ربع ابتدایی نیمه دوم میهمان تیم بهتری بود و دو سه موقعیت خلق کرد که ضربه سر کاظمیان در دقیقه 58 خطرناکترین‌شان بود. کم‌کم پرسپولیس شکل بهتری گرفت و اشتباه مدافع میهمان در پاس به عقب باعث شد علیپور به توپ رسیده و بعد از جا گذاشتن خلیفه دروازه خالی را باز کرده و خیال پرسپولیس را از کسب سه امتیاز راحت کند.
 5 دقیقه بعد از این گل پرسپولیس با ضربه نهایی امیری به گل سوم رسید اما در بازبینی صحنه خطای فرشاد احمدزاده روی گلر حریف باعث رد شدن این گل شد.
همچنین داور مسابقه در دقیقه 86 خطای مدافع ایرالکو روی میلاد محمدی را پنالتی گرفت اما در بازبینی صحنه این تصمیمش را هم وتو کرد تا سرخ‌ها با همان برتری دوگله ضمن کسب انتقام از حریف به خاطر دو شکست زمستان قبل، با آرامش به دربی برسند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳