از گوشه و کنار ایران

مرگ پسر 8 ساله در تصادف با تریلی
برخورد یک دستگاه تریلی با سواری پراید در آزادراه قزوین‌-کرج، جان پسر 8 ساله را گرفت.
ناصر صبوری‌غیاثوند، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در نخستین ساعات بامداد جمعه گزارشی از یک تصادف در مسیر جنوبی کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین-کرج به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام و بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه محمدیه جمعیت هلال احمر شهرستان البرز به محل حادثه اعزام شد. در این تصادف، پسر 8 ساله‌ای جان باخت و دو نفر مصدوم نیز به مراکز درمانی قزوین منتقل شدند.
 
درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در کویر ساغند
 درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در یزد منجر به کشته شدن دو قاچاقچی و کشف 700 کیلو مواد مخدر شد.
سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی تبادل اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در خصوص حمل مقادیر قابل‌توجهی مواد افیونی به صورت مسلحانه از کویر ساغند، بلافاصله مأموران فرماندهی انتظامی استان یزد کار خود را آغاز کردند و نیمه‌شب جمعه با حضور میدانی و ارائه تدابیر لازم، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به همراه یگان‌های عملیاتی یزد و کرمان، کاروان قاچاقچیان را مشاهده کرده و با آنها درگیر شدند. در این درگیری مسلحانه دو نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند و یک دستگاه خودروی تویوتا به همراه مقادیری مهمات و سلاح شامل کلاشینکف و گرینف به همراه فشنگ مربوطه و حدود ۷۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه، تریاک و مورفین نیز از سوداگران مرگ کشف شد.
وی افزود: قاچاقچیان، این محموله را از استان‌های شرقی بارگیری کرده و قصد انتقال به مرکز کشور داشتند.
 
دستگیری عامل قتل در عروسی
مرد جوانی که یکی از همولایتی‌های خود را در جشن عروسی به قتل رسانده بود پس از 2 ماه فرار دستگیر شد.
سردار «جلیل موقوفه‌ئی» فرمانده انتظامی استان سمنان در تشریح این خبر اظهار داشت: حدود 2 ماه قبل در یک مراسم عروسی، مردی که از اتباع بیگانه بود با 2 نفر از هموطنان خود درگیر شد و با یک قبضه چاقو آنها را مجروح و فرار کرد. یکی از مجروحان حادثه که جوان 23 ساله‌ای بود در بیمارستان به علت جراحات وارده فوت کرد. کارآگاهان پلیس آگاهی نیز از همان لحظات ابتدایی نسبت به بررسی موضوع و مشخصات و محل اقامت قاتل اقدامات قانونی خود را آغاز کردند، در نتیجه مخفیگاه متهم در شهرهای تهران و کرج شناسایی شد و با پیگیری‌های فنی و اطلاعاتی، مأموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در شهر کرج دستگیر کردند که وی انگیزه خود را اختلافات شخصی عنوان کرد.
 
کشف جسد مرد ناشناس در سواحل جویبار
جسد مرد جوانی که مدت‌ها در آب قرار داشته و قابل شناسایی نبوده در سواحل جویبار کشف شد.
نقی کریمیان، رئیس هیأت نجات‌غریق مازندران گفت: ساعت ۲و۳۰ دقیقه بامداد جمعه در سواحل جویبار جسد مردی ۳۰ تا ۳۵ ساله که ظاهراً از مدت‌ها قبل داخل آب قرار داشته و قابل شناسایی نبود، پیدا شد. پس از کشف جسد بلافاصله مأموران انتظامی و کارشناسان مرتبط در محل حادثه حضور یافتند و با هماهنگی به عمل آمده با قاضی کشیک، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت مرگ، هویت جسد و جزئیات این حادثه مشخص شود.
 
مصدوم شدن 4 معدنچی با انتشار گاز متان
 سانحه تصاعد آنی گاز متان در معدن شرکت زغال‌سنگ پروده طبس چهار مصدوم به جا گذاشت.
این حادثه حدود ساعت ۱۳ روز چهارشنبه هفتم شهریورماه رخ داد و خروج گاز متان در یکی از کارگاه‌های پیشروی معدن شماره یک این شرکت منجر به ریزش قسمتی از کارگاه شد که بلافاصله پس از اطلاع اتاق کنترل معدن از این واقعه، تیم امداد و نجات شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به محل سانحه اعزام شد و چهار نفر از هشت معدنچی که در مسیر دچار حادثه شده بودند برای ادامه درمان توسط ۲ دستگاه آمبولانس این مجموعه معدنی به بیمارستان طبس منتقل شدند.
علت دقیق حادثه توسط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با همراهی کارشناسان فنی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس مورد بررسی قرار گرفت.
 
جاساز تریاک در کنسرو تن ماهی
قاچاقچیان که 473 کیلو تریاک را در محموله کنسرو تن ماهی جاساز کرده بودند با تلاش پلیس لو رفتند.
سردار «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: مأموران ایستگاه بازرسی «سه راهی راین» حوالی سحرگاه جمعه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت حاوی بار کنسرو تن ماهی مشکوک شده و آن را برای بازرسی متوقف کردند. از این کامیونت که بیش از 2 هزار قوطی کنسرو بارگیری کرده بود با هوشیاری مأموران و بررسی دقیق این محموله، 473 کیلو تریاک که داخل این قوطی‌ها به صورت ماهرانه جاساز و سپس در آنها پلمب شده بود، کشف شد. قاچاقچیان در نظر داشتند این محموله را به مرکز کشور منتقل کنند. در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از بازجویی‌های تکمیلی و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
 
رهایی پسر ربوده شده بعد از 50 روز
پسر نوجوانی که 50 روز در اسارت گروگانگیران بود، با تلاش پلیس و وساطت ریش‌سفیدان طایفه آزاد شد.
سرهنگ «احمد یوسفی» فرمانده انتظامی کهنوج گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر ربایش پسری ۱۴ ساله توسط افرادی ناشناس در یکی از محله‌های شهر کهنوج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت آدم‌ربایان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی قضایی و استفاده از ظرفیت سران طوایف و ریش‌سفیدان منطقه، ترتیبی دادند این پسر نوجوان در یکی از استان‌های همجوار آزاد شود و به آغوش خانواده‌اش برگردد.
وی با بیان اینکه گروگانگیران در ازای آزادی پسربچه تقاضای مبلغ 10 میلیارد ریال کرده بودند، خاطرنشان کرد: نوجوان ربوده شده پس از گذشت ۵۰ روز به آغوش گرم خانواده بازگردانده شد.
 
دستگیری سارقان خانه‌های قائنات
کارآگاهان پلیس شهرستان قائنات سه سارق خانه را در عملیات پلیسی دستگیر کردند.
سرهنگ علیرضا فولادی، فرمانده انتظامی شهرستان قائنات گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت. مأموران کلانتری ۱۱ طالقانی با انجام رصد اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، سه سارق حرفه‌ای را در این خصوص شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.وی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به سه فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: مأموران پلیس با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده یک نفر مالخر را شناسایی و دستگیر کردند.