فضای مجازی

همدردی رونالدو با مردم غزه
ویدیویی در فضای مجازی از «رونالدو»، فوتبالیست محبوب پرتغالی وایرال شده که کاربران زیادی با آن همراهی کرده‌اند. رونالدو در این ویدیو با ابراز همدردی و حمایت از مردم غزه گفته است: «برای من تحت فشار بودن یعنی مردمی که در جنگ زندگی می‌کنند، مردمی که غذایی برای خوردن ندارند، مردمی که با تیراندازی و بمباران شبانه درگیر هستند.» انتشار این فیلم کوتاه از صحبت‌های رونالدو، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

خوشحالی کاربران از افتخارآفرینی نوجوان ایرانی
در حالی که ورزشکاران پارالمپیک کشورمان برای شرکت در رقابت‌های پارالمپیک پاریس در فرانسه هستند زهرا رحیمی، تکواندوکار ایرانی با کسب مدال نقره، موجی از پست‌ها و مطالب کاربران ایرانی را در شبکه‌های اجتماعی به خود اختصاص داده است. جکی چان، ستاره سینما و قهرمان ورزش‌های رزمی هنگ کنگی، مدال زهرا رحیمی را برگردن وی آویخته است. در این بین مردم هم قدردانی و خوشحالی خود را با انتشار کامنت‌هایی اعلام کرده‌اند؛ یکی از این کاربران نوشته: «امیدوارم با این دختر قهرمان هم مثل المپیکی‌ها رفتار بشه و از او تقدیری شایسته کنند.» یکی دیگر نوشته: «دمش گرم. اینکه با پانزده سال سن اولین مدال زندگی‌اش را گرفته واقعاً غرورآفرینه.»

تو چطور تونستی این همه سقوط کنی؟!
از کامنت‌های پربازخورد در فضای مجازی، واکنش علی کریمی به تعداد زادوولد در غزه طی 10 ماه اخیر است. او با انتشار تصویر یک خانواده فلسطینی، فرزندآوری مردم غزه را تمسخر کرده است. تعداد زیادی از کاربران خشمگین از موضع‌گیری او واکنش‌های شدیدی نشان داده‌اند. کاربری این موضع‌گیری کریمی را روایت یک سقوط اخلاقی عنوان کرده و نوشته است: «علی کریمی نمی‌پرسد چرا اسرائیل مردم غزه را زیر باران بمب و ترکش و گلوله گرفته و در ۱۰ ماه بیش از ۴۰ هزار نفر را کشته. سؤالش این است که چرا مردم غزه بچه‌دار می‌شوند. از نظر او مسأله کشتار این مردم نیست، بچه‌دار شدن آنهاست.» کاربر دیگری نوشته: «خدا عاقبتمان را ختم بخیر کند. حیف از آن اسطوره فوتبال که این شد. خدا هدایتش کند.» کاربری به نام بهروز از این فوتبالیست پرسیده: «تو چطور تونستی این همه سقوط کنی...!» از دیگر تصاویر بازنشر شده در فضای مجازی بگومگوی یک مرد فلسطینی با دو زن نظامی اسرائیلی است. یکی از کاربران وابسته به نظام صهیونیستی با عنوان اسرائیل و به زبان فارسی با انتشار این تصویر نوشته: «به نظر شما فهمید که نمی‌تونه با شیرزن اسرائیلی دهان به دهان بشه؟» این موضع‌گیری با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شده است. کاربری به نام امیر در پاسخ به این اکانت نوشته: «دست بچه هم تفنگ بدی نمی‌تونی باهاش دهن به دهن بشی چه برسه به زنان وحشی نظامی شما که افتخارشون آدم‌کشیه.» کاربر دیگری نوشته: «این مرد می‌دونه که این وحشی‌ها زبون‌نفهم هستند و‌ کلام را با گلوله پاسخ می‌دهند پس پاسخش را جای دیگر می‌دهد.» کاربری به نام مهدی با انتشار تصاویری از شهرک‌سازی رژیم غاصب صهیونیستی نوشته است: «اسرائیل تصویر زنده استعماری است که در تاریخ دور و نزدیک خوانده‌ایم. حمایت دولت‌های غربی از آن هم به خاطر همین است که آن را دنباله سنت استعماری خود می‌بینند و با آن مشکلی ندارند. بومیان هر جا که سفیدها وارد شدند باید نابود شوند یا غلبه سفیدها را بپذیرند.»

صدور پروانه نمایش برای فیلم‌ سینمایی «عزیز»
«مجید توکلی»، کارگردان  با اعلام خبر صدور پروانه نمایش آخرین فیلم خود با عنوان «عزیز» در صفحه مجازی خود، نوشت: حالا خیالم راحت شد که «عزیز» قرار است مسیر پرده و نمایش عمومی در ایران را به خودش ببیند. خیالم راحت شد که داریم می‌ریم تا نتیجه زحمات یک گروه رفیق و همراه را روی پرده سینما ببینیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳