فضای مجازی

ماجرای جوان شدن پارسا پیروزفر در «در انتهای شب»
در هفته‌های گذشته پیرامون جلوه‌های ویژه جوانی چهره «پارسا پیروزفر» در فلش بک‌های سریال «در انتهای شب» مطالبی عنوان شد که در یک ویدیو در فضای مجازی جزئیاتی از آن ارائه شده است. این اقدام اگرچه در سینمای جهان تجربه شده بود اما در سینمای ایران با این کیفیت قدمی رو به جلو محسوب می‌شود.
در این ویدیو، طراحی جلوه‌های بصری سریال «در انتهای شب» توسط «فرید ناظرفصیحی» در «استودیو ایفا» اجرا شده است که بخشی از پشت صحنه آن رونمایی شد.
فرید ناظرفصیحی در سریال «در انتهای شب» به دستاوردهایی در حوزه جلوه‌های ویژه بصری در صنعت سینما و نمایش خانگی ایران دست پیدا کرده که ظرافت و دقت در جزئیات و واقع‌گرایی از شاخصه‌های این کار است.
سریال «در انتهای شب» در ۹ قسمت از سوم خرداد تا ۲۹ تیرماه هر جمعه ۱۲ ظهر از پلتفرم فیلم‌نت پخش شد.

تیم حریم سلطان، «شهرزاد» را خرید!
سازندگان سریال «حریم سلطان» تصمیم گرفتند نسخه ترکیه‌ای «شهرزاد» را در ترکیه بسازند.
بر اساس خبری که «بیرسن آلتونتاس» خبرنگار سینمایی ترک در صفحه مجازی خود منتشر کرد، پس از استقبال از نمایش «شهرزاد» در ترکیه، حق رایت بازسازی این سریال در این کشور خریداری شده است.
کمپانی OGM پیکچرز که برای شبکه ترکی استار تی‌وی سریال تولید می‌کند، اعلام کرده قصد دارد نسخه ترکی سریال «شهرزاد» را بسازد. برادران تایلان که با کارگردانی سریال «حریم سلطان» شناخته می‌شوند، پیش‌تولید اقتباس ترکی از شهرزاد را آغاز کرده‌اند. همچنین شنیده می‌شود بخش اصلی مورد اقتباس به داستان فصل یک «شهرزاد» و ماجراهای بزرگ‌آقا و قباد و شهرزاد مربوط است. در این خبر آمده است: «این سریال اقتباسی از سریال افسانه‌ای ایرانی شهرزاد است که هنوز مخاطبان بسیاری دارد. او‌جی‌ام پیکچرز حق اقتباس این سریال را خریده و قصد دارد آن را برای ترکیه بسازد.
در این سریال، داستانی عاشقانه و تاریخی روایت می‌شود که در آن «شهرزاد» دانشجوی رشته پزشکی، ازخود‌گذشتگی بسیاری برای فرهاد، مردی که عاشقش است انجام می‌دهد. پیش‌تر سینمای ترکیه از چندین فیلم ایرانی از جمله «مارمولک» ساخته «کمال تبریزی» اقتباس کرده بود اما این نخستین‌باری است که یک ‌سریال ایرانی سوژه اقتباس گروهی در خارج از کشور قرار می‌گیرد. صنعت سریال‌سازی‌ ترکیه یکی از پردرآمدترین صنایع این کشور در چند سال اخیر است و در سال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار درآمد برای این کشور ایجاد می‌کند.»


تعبیر بازیگر سینما و تلویزیون از سفر اربعین حسینی
امیر نوری، بازیگر سینما و تلویزیون، در صفحه مجازی خود از حضورش در برنامه «مسیر عاشقی» که از زیبایی‌های سفر اربعین حسینی در آن گفته می‌شود، خبر داد.
این بازیگر سینما و تلویزیون که امسال اربعین به همراه مادرش رهسپار این سفر معنوی بود، در مجازی خود نوشت که صحبت در مورد سفر اربعین حسینی طولانی و مفصل است و شاید لازم باشد ساعت‌ها در مورد آن صحبت شود، چراکه وقتی وارد این سفر می‌شویم مانند این است که وارد یک دنیای جدید و یک زندگی جدید شده‌ایم.
وی به تأثیرگذار بودن این سفر تأکید کرد و برای همه آرزومندان، این سفر را آرزو کرد و در پایان گفت: برای سلامتی مادرم دعا کنید.

ادای احترام ویژه تماشاگران به امیر آقایی
پستی در فضای مجازی مبنی بر ادای احترام ویژه تماشاگران نمایش «نبرد رستم و سهراب» به امیر آقایی، بازیگر توانمند تلویزیون، تئاتر و سینمای کشورمان منتشر شده است.
در این ویدیو، تماشاگرانی که شامگاه چهارشنبه ۳۱ مردادماه نظاره‌گر نمایش «نبرد رستم و سهراب» بودند، درد و رنج «امیر آقایی» را در یک‌سوم پایانی نمایش خوب می‌دیدند، اما این بازیگر خم به ابرو نیاورد و حالا یک هفته است با شرایطی دشوار در اجرای این نمایش حاضر می‌شود.
امیر آقایی درست یک هفته پیش همزمان با بازی در نمایش «نبرد رستم و سهراب» از ناحیه دست دچار آسیب‌دیدگی شد و حالا چند روزی است که با دست بسته در آتل، روی صحنه می‌رود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳