اخبار

دوومیدانی‌کاران از جهانی جا ماندند
4 دوومیدانی‌کار جوان ایران به رغم کسب سهمیه، از مسابقات قهرمانی جهان جاماندند. سه دختر و یک پسر دوومیدانی ایران موفق شده بودند سهمیه قهرمانی جهان را به دست بیاورند تا در این میدان بزرگ به رقابت با دیگر شرکت‌کننده‌ها بپردازند اما فدراسیون دوومیدانی آنها را اعزام نکرد و این ورزشکاران فرصت حضور در این رقابت بزرگ را از دست دادند. نازنین‌فاطمه عیدیان، ملینا اسماعیلی ، مانا حسنی و مهدی هفت‌چشمه 4 دوومیدانی کاری هستند که به ترتیب در اوزان  ۴۰۰ و ۴۰۰ متر مانع، ۲۰۰ متر، پرتاب نیزه و پرتاب چکش سهمیه قهرمانی جهان را گرفتند اما  به رقابت‌ها اعزام نشدند. مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ دیروز به میزبانی پرو شروع شد.


پاداش 700 میلیونی به علیپور
شورای شهر قزوین پاداشی 700میلیونی به رضا علیپور  سنگنورد المپیکی داد. بعد از اینکه رضا علیپور با اختلاف صدم ثانیه دستش از مدال المپیک پاریس کوتاه ماند و چهارم شد، کمیته ملی المپیک قول پاداشی ویژه بین 200 تا 400میلیونی را به او داد. البته  طبق گفته مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان قزوین، شورای شهر این استان هم پاداشی 700 میلیونی برای این سنگنورد در نظرگرفته است. علیپور بلافاصله با  برگشت از پاریس، تمریناتش  را در قزوین شروع کرده  و به گفته خودش برای حضور در المپیک لس‌آنجلس از همین حالا برنامه دارد.


جدال ساحلی‌بازان با استرالیا و امریکا
 تیم والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران با شکست تایلند، امروز به مصاف استرالیا و امریکا می‌رود.  ساحلی‌بازان زیر 19 سال ایران که با قهرمانی آسیا پا به قهرمانی جهان شانگلوی چین گذاشته، در گروه E با تیم‌های امریکا، استرالیا و تایلند همگروه است. تیم ایران با ترکیب حبیب اکبرزاده- امیرعلی قلعه‌نویی با سید 21 دیروز در اولین مسابقه به مصاف تایلند با سید 12 رفت و با امتیازات 21 - 14 و 21 - 14 این تیم را برد تا با انگیزه بیشتر، امروز بازی دوم و سوم را مقابل دو تیم سید 5 و 28 دنیا انجام دهد. عبدالروئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری مربی و آنالیزور و سیدپوریا نعیمی سرپرست، تیم را دراین رقابت‌ها همراهی می‌کنند.
 

بهترین قطر پاسور المپیک در یزد
جین‌پاتری بهترین قطر پاسور المپیک پاریس، به لیست تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی اندونزی برای رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا اضافه شد. بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود. تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی نماینده اندونزی که اسم اروین انگاپث فرانسوی در لیست اولیه‌اش بود، حالا اسم جین‌پاتری ستاره قطر پاسور دنیا و تیم ملی فرانسه قهرمان المپیک پاریس را به فهرستش برای باشگاه‌های آسیا به میزبانی یزد اضافه کرده است. قطر پاسور راست‌دست که رتبه 225 بازیکنان جهان را دارد و با قد 207 سانتیمتری، ارتفاع اسپکش 357 و دفاعش 334 سانتیمتر است.


تنیسورهای ۱۱ کشور به تهران می‌آیند
تور جهانی تنیس با حضور ورزشکارانی از 11 کشور جهان برگزار می‌شود. این رویداد از ۱۸شهریور تا اول مهر در تهران و در باشگاه انقلاب برگزار می‌شود که تا این لحظه، ۲۸ ورزشکار و مربی از کشورهای استرالیا، جمهوری چک، هند، روسیه، بلاروس، اسلواکی، اسپانیا، رومانی، فرانسه، آلمان و ایتالیا اعلام آمادگی کرده‌اند.
 

اسکیت هنری بعد از 17 سال در جهانی
تیم ملی دونفره اسکیت هنری ایران بعد از 17 سال در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند. این مسابقات از 16 شهریور تا سوم مهرماه به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود و تیم ملی با ترکیب بیتا مرادخانی و صباسادات طباطبایی در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.


بوداپست آماده برای المپیک ۲۰۳۶
ویکتوراوربان، نخست‌وزیر مجارستان از آمادگی این کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۳۶ در بوداپست خبر داد. مجارستان نیز به جمع کشورهای خواهان میزبانی المپیک اضافه شد. به گفته این مقام ارشد، هیچ کشوری در دنیا به اندازه مجارستان از امکانات مدرن مناسب برای میزبانی بازی‌های المپیک برخوردار نیست و این کشور شانس بالایی برای میزبانی المپیک در سال ۲۰۳۶ خواهد داشت.


پخش ۳ مستند برای قهرمانان پارالمپیک
همزمان با شروع بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴، سه مستند با موضوع مدال‌آوران ایرانی در  پارالمپیک، از پنجم تا هفتم شهریورماه هر شب روی آنتن شبکه ورزش سیما می‌رود. در آستانه این رویداد سه مستند «بوچیا»، «بهمن عزیزم» و «من سیامند هستم» با محوریت قهرمانان ایرانی در مسابقات پارالمپیک، گوشه‌ای از تلاش و پشتکار این ورزشکاران را به تصویر کشیده‌اند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳