بازگشت شخصیت برنده با فلیک

شیرینی ثبت قرارداد اولمو

در هفته سوم رقابت‌های لالیگا تیم بارسلونا میهمان رایو وایکانو بود و در یک رقابت سخت و نزدیک، با یک بازگشت تماشایی مقابل این تیم با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. پس از اینکه نیمه اول با برتری رایو وایکانو به پایان رسیده بود، دنی اولمو ستاره جدید این تیم در ابتدای نیمه دوم برای اولین بازی خود پس از ثبت قراردادش در لالیگا وارد زمین شد و در نهایت با به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش تیمش روی پاس لامین یامال، شروعی رؤیایی در ترکیب بارسلونا داشت. اولمو که از محصولات آکادمی لاماسیا است، پس از درخشش در ترکیب تیم ملی اسپانیا با قراردادی دائمی از لایپزیش به بارسلونا بازگشت و پس از دو هفته غیبت به دلیل بحران مالی موجود در بارسلونا، خیلی زود ارزش‌های خود را به هواداران تیم و هانسی فلیک اثبات کرد. دنی اولمو در پایان بازی راجع به درخشش خود گفت: «خیلی منتظر ماندم اما اولین بازی من برای بارسلونا، نمی‌توانست بهتر از این رقم بخورد. احساس خوبی دارم و مشتاق بازی‌کردن بودم. من یک بازیکن تهاجمی هستم و همیشه سعی می‌کنم گل بزنم یا موقعیت بسازم. امروز در پشت مهاجم بازی کردم اما می‌توانم در پست وینگر نیز به میدان بروم. این بستگی به نظر سرمربی دارد و من فقط دستورات او را اجرا می‌کنم. بارسلونا چندین سال بود که در این استادیوم پیروز نشده‌ بود، اما این اتفاق امروز رخ داد و از پیروزی و همچنین عملکرد خوبمان، بسیار خوشحالم. به نظر می‌رسد بازی‌کردن برای بارسلونا کار راحتی است، چرا که هم‌تیمی‌های من فوق‌العاده هستند. در آخر، می‌خواهم گلم را به خانواده‌ام تقدیم کنم.»
پس از این برد، هواداران بارسلونا بیش از هر زمان دیگری به هانسی فلیک به عنوان بهترین گزینه برای بازگرداندن بارسلونا به روزهای اوج اعتماد دارند. سرمربی آرام آلمانی در سخت‌ترین روزهای باشگاه به لحاظ مالی و پس از یک پنجره نقل و انتقالاتی ناموفق، پا به کاتالونیا گذاشت و به دلیل مصدومیت چند ستاره اصلی خود، مجبور به استفاده کردن از چند بازیکن زیر ۱۸ سال در ترکیب ابتدایی تیم خود شد. با این حال کاری که فلیک در سه مسابقه ابتدایی فصل مقابل سه تیم باکیفیت لالیگا یعنی والنسیا، بیلبائو و رایو وایکانو انجام داد، هواداران بارسلونا را به آینده روشن با فلیک امیدوار کرده است. پیروزی در مادرید مقابل وایکانو برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ آن هم پس از شکست در نیمه نخست، این موضوع را نشان داد که فلیک شخصیت برنده و روحیه بازگشت به بازی را بار دیگر در ترکیب بارسلونا زنده کرده است. فلیک با استفاده از سه بازیکن زیر ۱۸ سال در ترکیب تیم خود، به دومین مربی تاریخ لالیگا پس از ژاوی تبدیل شد که چنین جسارتی را در یک مسابقه رسمی به خرج می‌دهد. همچنین این برای اولین بار در دوران پس از جدایی لیونل مسی است که بارسلونا فصل را با سه پیروزی متوالی آغاز می‌کند.

 

پیروزی شیرین تحت‌الشعاع مصدومیت پدیده
یکی از پدیده‌های جوان ترکیب بارسلونا که با بازی‌های خوب خود در تور پیش‌فصل به ترکیب اصلی تیم رسید، مارک برنال بود. بازیکنی که با کیفیت خوب خود در سن ۱۷ سالگی، می‌توانست تا حدی خلأ نداشتن یک هافبک دفاعی باتجربه را پر کند اما مصدومیت شدید او در دقایق پایانی رقابت با رایو وایکانو، همه چیز را به هم ریخت. به ادعای اسپورت، رباط صلیبی مارک برنال در دقایق پایانی  بازی آسیب دیده و این بدبینی وجود دارد که پدیده ۱۷ ساله بلوگرانا تمام فصل را خانه‌نشین شود. هانسی فلیک در پایان بازی راجع به مصدومیت شدید مارک برنال گفت: «برنال مصدوم شده و مصدومیتش هم جدی به نظر می‌رسد. با این حال زمانی که معاینات انجام شود، مشخص خواهد شد که چقدر آسیب دیده است. این اتفاق پیروزی‌مان را تلخ کرد. هیچ کدام از بازیکنان‌مان در رختکن خوشحال نیستند. درباره وضعیت برنال چیز زیادی نمی‌دانیم. ما فقط توانستیم او را در رختکن ببینیم. دیدن او در این وضعیت دردناک است چون بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد. از صمیم قلب برایش آرزوی سلامتی می‌کنم.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳