یوونتوس، بهترین تیم ایتالیا

موتا: ریسک می‌کنیم ، ارزشش را دارد

تیاگو موتا بعد از پیروزی 3 بر صفر یوونتوس برابر ورونا روی اهمیت ریسک‌پذیری تأکید کرد و اینکه پیداکردن استعدادهای جدید نقش مهمی در موفقیت تیم دارد. دو هفته از فصل 2024-2025 فوتبال ایتالیا گذشته و بیانکونری تنها تیمی است که هر دو بازی‌اش را برده، آن هم با شش گل زده و بدون گل خورده. آنها بعد از پیروزی 3 بر صفر هفته گذشته مقابل کومو، در زمین هلاس ورونا با دو گل دوشان ولاهوویچ و یکی از نیکولو ساوونا، بازیکن 21 ساله تیم که برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گرفت، برنده شدند.
گل اول دقیقاً بازتاب ایده‌های موتا بود، مانوئل لوکاتلی توپ را در وسط زمین گرفت، کنان ییلدیز را راه انداخت و او از وسط دفاع به ولاهوویچ پاس داد.
موتا می‌گوید: «می‌شود نگرش تیم را در این گل دید. پرسینگ همراه با ریسک است چون شما فضاهایی را باز می‌کنید اما ارزشش را دارد برای اینکه بالای زمین فعالیت می‌کنید و اگر توپ را بگیرید، مستقیم به سمت گل می‌روید.»
میکله دی گرگوریو زحمت زیادی نکشید، او بعد از اینکه دستکش‌ها را از وویسیچ شزنی تحویل گرفته، در این دو بازی برابر کومو و ورونا روی هم با یک ضربه در چهارچوب مواجه شده است. موتا ادامه می‌دهد: «برای کارهای دفاعی به کمک همه نیاز داریم که از مهاجمان شروع می‌شود. آنها فشار را حفظ می‌کنند و به سرعت توپ را پس می‌گیرند. حفظ تعادل بین دفاع و حمله ضروری است و باعث این نتایج خوب می‌شود.»
موتا خوب می‌داند چطور از بازیکنان جوان استفاده کند، ساموئل امبانگولا هفته پیش در اولین بازی برای یووه گل زد و این هفته ساوونا. آیا او کار خاص روانی انجام می‌دهد؟ خودش می‌گوید: «نه واقعاً، این بازیکنان استعداد و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند، من و کادر فنی به آنها کمک می‌کنیم بهترین شرایط را در زمین داشته باشند اما در نهایت خودشان همه کاره هستند.»
یوونتوس یکشنبه آینده نخستین بازی مهمش را برگزار می‌کند و در آلیانتس آره‌نا در تورین میزبان رم است که از دو بازی یک امتیاز گرفته و توانسته پائولو دیبالا، ستاره سابق یووه را برای ماندن متقاعد کند. موتا که امروز 42 ساله می‌شود و در برزیل به دنیا آمده اما بیشتر بازیکن تیم ملی ایتالیا بوده، درباره این بازی گفت: «بازی با رم زیبا خواهد بود. برای این مسابقه خودمان را آماده می‌کنیم، بهترین بازی‌مان را انجام می‌دهیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.»