الفتی و علیپور پاداش و تجهیزات می گیرند

مناف هاشمی: ناهید کیانی پاداش طلا می‌گیرد

اولین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، بعد از المپیک دیروز برگزار شد؛ جلسه‌ای که اعضای هیأت اجرایی با نتایجی که المپیکی‌ها در پاریس رقم زدند، تصمیماتی برای تجلیل و پاداش آنها گرفتند. سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران از اولین‌ها گفت و پاداش‌ها.
 
الفتی و علیپور هم پاداش می‌گیرند
او می‌گوید: «اولین‌های زیادی داشتیم. تکواندو بهترین رشته بود و کشتی هم 8 مدال خوب گرفت. چهار تکواندوکار به مدال رسیدند که بی‌نظیر بود.‌ در المپیک لندن هم سه تا چهار مدال بعد از حدود 7 سال عوض شد. اما در پاریس همه مدال‌ها را همانجا گرفتیم. این نتایج امید به ورزش ایران داد که به‌جز کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری، رشته‌های دیگر هم می‌توانند به مدال برسند مثل شمشیربازی، تیراندازی، سنگنوردی و ژیمناستیک. دو رشته برای اولین‌بار به فینال رسیدند و هیأت اجرایی پاداش در نظر گرفت. برای مهدی الفتی و رضا علیپور پاداش و تجهیزات در نظر گرفتیم.»
مدال نقره کیانی برابر طلا شد
به گفته او ناهید کیانی پاداش مدال طلا را می‌گیرد: «مدال نقره کیانی برابر طلا در نظر گرفته شد و دولت هم این جایگاه را در نظر گرفت و کمیته ملی المپیک هم معادل پاداش طلا را به او می‌دهد. در جلسه دیروز از حسین رضازاده مشاور رئیس کمیته ملی المپیک هم تجلیل شد. پیشنهاد کمیته المپیک برای حقوق ورزشکارانی که به شاخص‌ها برسند از ۲۵ میلیون تا ۱۲۵ میلیون بوده است تا در بازی‌های آسیایی ناگویا جایگاه کاروان را برگردانیم. کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس‌آنجلس را راه‌اندازی کردیم. در تلاشیم در قالب استعدادیابی از سطح استان‌ها ورزشکاران را شناسایی کنیم تا در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی جایگاه بهتری بگیریم.»
 
دسته‌بندی عملکرد فدراسیون‌ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک عملکرد فدراسیون‌ها در المپیک را چند دسته می‌داند: «عملکرد رشته‌ها را به خیلی خوب، خوب، رضایت‌بخش و دور از انتظار دسته‌بندی کردیم. رشته‌هایی مثل تکواندو و کشتی که خیلی خوب هستند. ژیمناستیک، صخره‌نوردی، شنا و تیمی شمشیربازی خوب هستند و قایقرانی، تیروکمان، سابر انفرادی، دوچرخه‌سواری و تنیس روی میز عملکرد رضایت‌بخشی داشتند. در تیروکمان مبینا فلاح از رتبه ۴۹ به ۲۸ رسید و در برخی رشته‌ها با مدال فاصله داریم. در تنیس روی میز و شمشیربازی چند برد داشتیم. در دوچرخه‌سواری قبلاً به خط پایان نمی‌رسیدند. شاید به دوچرخه‌سواری انتقاد کنید، ایرادی ندارد اما در ۱۲ سال گذشته به خط پایان نرسیده بود و این دوره اتفاق افتاد و من خودم مسیر را با ماشین ۴ ساعت و نیم رفتم. تیراندازی و وزنه‌برداری دور از انتظار بودند و این نشان می‌دهد که اگر خوب کار نکنند، در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند.»
 
باخ از ایران تجلیل کرد
هاشمی درباره جلسات رئیس کمیته ملی المپیک در پاریس هم توضیح می‌دهد: «در پاریس ۱۶ تا ۱۸ جلسه رسمی با رؤسای فدراسیون‌ها و کمیته‌های ملی المپیک آسیای میانه، عربستان، فرانسه و توماس باخ داشتیم. باخ در چند مورد از ایران تجلیل کرد. او گفت که موضوع حضور بانوان پررنگ شده و ۲۸ درصد جمعیت ما بانوان بودند. او همچنین از تکواندو و کشتی تجلیل کرد.
درباره تعلیق ایران و اختیارات به باخ باید بگویم که این موضوع حذف شده و روابط ایران با IOC خیلی خوب شده و قرار است برای حمایت از ما خبرهای خوبی اعلام شود. حواشی زیادی قبل از المپیک پاریس داشتیم ازجمله سیاسی، امنیتی و اجتماعی اما هیچ حاشیه‌ای در ورزش نداشتیم. امیدواریم در بازی‌های آسیایی و المپیک آینده، نمود بهتری با افزایش بودجه داشته باشیم. بعد از المپیک پرداختی را به فدراسیون‌ها نهایی کردیم که در حال پرداخت است.»
 
پرداخت به فدراسیون‌ها
شروع شده
او درباره پرداخت به فدراسیون‌ها می‌گوید: «بعد از المپیک و از دوشنبه پرداختی به فدراسیون‌ها شروع شده است. در چهارچوب یک برنامه پیش می‌رویم. مسابقات جوانان و کشورهای اسلامی را هم تا قبل از بازی‌های آسیایی ناگویا در برنامه داریم. به دلیل مشکلات بودجه‌ای تایلند اعلام کرد بازی‌های داخل سالن لغو شده است.»