خبر

برنامه شاگردان قلعه‌نویی پیش از بازی با قرقیزستان
تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ پنجشنبه آینده اولین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌کند. بر همین اساس قرار است لیست تیم ملی برای این مسابقه و بازی بعدی با امارات که ۲۰ شهریور در ورزشگاه هزاء بن زائد العین انجام می‌شود، جمعه شب بلافاصله پس از اتمام دیدارهای هفته سوم لیگ برتر اعلام شود. نفرات حاضر در اردوی تیم ملی شنبه ۱۰ شهریور یک جلسه ریکاوری را در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهند کرد و تمرین یکشنبه شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز در تهران انجام خواهد شد. تمرینات تیم ملی از دوشنبه ۱۲ شهریور در ورزشگاه ملت اصفهان پیگیری می‌شود و این تیم یک جلسه تمرین خود را هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد کرد.


14 بازیکن تیم ملی فوتسال برای بازی
با قزاقستان معرفی شدند
اعلام برنامه شاگردان شمسایی پیش از اعزام به جام‌ جهانی
تیم ملی فوتسال کشورمان به منظور آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات جام جهانی دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی قزاقستان برگزار می‌کند. بر این اساس وحید شمسایی سرمربی تیم ملی باقر محمدی، سعید مؤمنی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی‌اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، امیرحسین داودی، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد، سجاد یوسف‌خواه، حسین طیبی، سعید احمدعباسی و بهروز عظیمی برای این دو دیدار معرفی کرد. تیم ملی جمعه 9 شهریور ساعت 15 به وقت آستانه قزاقستان و یکشنبه 11 شهریور ساعت 19 دیدارهای تدارکاتی خود را مقابل این تیم برگزار خواهد کرد. پس از خداحافظی بهزاد رسولی، حمزه کدخدا و علی اکرمی از اردوی تیم ملی دیروز مسعود یوسف هم از لیست نفرات اعزامی به قزاقستان خط خورد. تیم ملی پس از بازگشت از قزاقستان، در روز ۱۵ شهریور اردوهای خود را شروع خواهد کرد و در نهایت این تیم در روز ۲۰ شهریورماه به ازبکستان اعزام خواهد شد.


تلاش‌های تازه برای بازی نکردن در کشور ثالث
استقلال و پرسپولیس در مشهد میزبان لیگ نخبگان
 رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و چهارم درحالی آغاز شده که ورزشگاه آزادی در دست بهسازی قرار گرفته و به همین دلیل استقلال و پرسپولیس در دو هفته ابتدایی مجبور به میزبانی در اراک و قزوین شده‌اند. در این بین عدم ارائه زمان دقیق بازگشایی ورزشگاه آزادی سبب شده تا ابهامات زیادی پیرامون میزبانی استقلال و پرسپولیس در آسیا مقابل تیم‌های قدرتمند قاره وجود داشته باشد. این سؤالی است که همچنان بی‌پاسخ مانده، اما داود رفعتی، رئیس کمیته استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور در این خصوص بیان کرد: «چاره‌ای نداریم جز اینکه هم استقلال و هم پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا میزبانی کنند.» این صحبت‌های رفعتی درحالی مطرح می‌شود که در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر هوادار و ذوب‌آهن در ورزشگاه امام رضا به مصاف هم رفتند و چمن ورزشگاه تازه تأسیس مشهد وضعیت خوبی نداشت. این درحالی است که در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان تیم فوتبال استقلال روز ۲۶ شهریورماه باید از الغرافه میزبانی کند و در هفته دوم نیز پرسپولیس باید در ایران به مصاف پاختاکور برود.


هشدار به تماشاگران:
 استفاده از بوق و اسپیکر ممنوع
یکی از مواردی که در قوانین برگزاری مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم لحاظ شده، عدم استفاده از بوق و اسپیکرهای کر کننده روی سکوی تماشاگران است. در شرایطی که در کشورهای عربی و برخی کشورهای دیگر استفاده از بلندگو و اسپیکر روی سکوها مجاز است و بارها شاهد ایجاد جو سنگین در ورزشگاه‌های میزبان از سکوی تماشاگران بودیم، اما در ایران این مسأله ممنوع شده است. بر اساس قوانین تماشاگران تیم‌های مختلف فقط مجاز هستند که از بلندگوی دستی روی سکوها استفاده کنند و بوق و اسپیکر را نمی‌توانند همراه خود به داخل ورزشگاه ببرند. کمیته انضباطی دیروز بابت استفاده از اسپیکر روی سکوی تماشاگران در بازی سپاهان و چادرملو، باشگاه اصفهانی را مورد خطاب قرار داده و از آنها خواست دفاعیات خود را ارائه کنند. موضوعی که احتمالاً به جریمه نقدی سنگین باشگاه سپاهان منجر خواهد شد.


 شهباززاده مقابل استقلال
یکی از اتفاقات جالب بازی استقلال و همنام خوزستانی تقابل سجاد شهباززاده با تیم سابقش استقلال است. منابع خبری نزدیک به باشگاه استقلال خوزستان نیز تأیید کرده‌اند که شهباززاده بعد از انتقال به استقلال خوزستان اولین بازی خود را مقابل تیمی انجام می‌دهد که خاطرات زیادی از آن دارد. آقای گل سابق فوتبال ایران که در سه مقطع پیراهن استقلال را برتن کرد، بعد از دریافت کارت بازی خود روز پنجشنبه می‌تواند مقابل آبی‌پوشان به میدان برود. شهباززاده در سومین حضور خود در ترکیب استقلال هرگز عملکرد مطلوبی از خود به یادگار نگذاشت.