این VAR سفارشی است

رأفت: محمدی و لیموچی به درد پرسپولیس می‌خورند

پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس از بی‌ورزشگاهی و مهیا نبودن شرایط میزبانی برای تیم‌های مدعی خصوصاً تیم‌هایی که باید در آسیا از حریفانشان میزبانی کنند، بشدت گلایه می‌کند.
 با دو مساوی که پرسپولیس کسب کرده، مقابل فولاد قادر است به پیروزی برسد؟
درست است که یحیی قبلاً سرمربی پرسپولیس بوده اما به نظرم این مسأله خیلی نمی‌تواند تأثیر‌گذار باشد ضمن اینکه پرسپولیس تغییرات نسبتاً زیادی هم داشته است. در قزوین هم پرسپولیس هواداران خاص خودش را دارد و شرایطش در جدول به گونه‌ای است که حتماً باید پیروز شود تا از قافله تیم‌های مدعی عقب نماند و فاصله‌اش با استقلال و سپاهان زیاد نشود. پرسپولیس باید هجومی بازی کند و کیفیتش را ارتقا دهد تا حتماً برنده شود.
 در رابطه با بازیکنان جدیدی که نامشان برای حضور در پرسپولیس مطرح شده، چه نظری دارید؟
بازیکنی مثل لیموچی به درد پرسپولیس می‌خورد چون می‌تواند هم در پست مهاجم و هم در پست پشت مهاجم بازی کند. جدا از این اگر شرایطش فراهم شد مهرداد محمدی را هم به خدمت بگیرند خوب است چون این بازیکن می‌تواند به اتفاق برادرش میلاد در جناح چپ زوج خطرناکی بسازد اما اگر این‌گونه نشد پرسپولیس حتماً باید دو بازیکن در پست وینگر چپ و یک هافبک تهاجمی جذب کند تا تیم کامل شود.
 در خصوص میزبانی پرسپولیس در قزوین چه صحبتی دارید؟
به نظرم در بین مدعیان تنها تیمی که خیلی خوب از امتیاز میزبانی‌اش استفاده می‌کند، تنها تیم تراکتور است در حالی که تیم‌های مدعی دیگر از این نعمت بزرگ محروم هستند و متأسفانه باید در شهرهای دیگر از حریفان‌شان میزبانی کنند که این مسأله به هیچ‌وجه حس میزبانی برای پرسپولیس ندارد. برای پرسپولیس هیچ ورزشگاهی مانند ورزشگاه آزادی نمی‌شود. این مسأله برای تیم‌هایی مانند سپاهان و استقلال و پرسپولیس مشکل‌ساز خواهد شد و در درازمدت سه تیم مدعی به مشکل می‌خورند چون سفر و ریکاوری و موارد دیگر واقعاً تیم‌ها را خسته می‌کند.
 صدای بعضی از تیم‌ها هم از VAR در آمده!
بله، به نظرم VAR سفارشی است و من فکر می‌کنم داور چهارم از این شرایط با وجود تصاویر تلویزیونی بهتر بود چون برای دیدن همه ابعاد دروازه و اتفاقاتی که در زمین و خصوصاً هجده‌قدم رقم می‌خورد، دوربین‌های زیادی نیاز است، نه اینکه با دو سه دوربین صدا و سیما بتوان شرایطی مانند VAR را به وجود آورد. نتیجه این مسأله هم موجب می‌شود که ما باز هم اشتباهات زیادی را شاهد باشیم؛ تا جایی که بعضی‌ها به آن لقب VAR سفارشی بدهند مثل دو گل استقلال مقابل ملوان که مشخص شد هیچ‌کدام پنالتی نبوده و با اشتباه داور و VAR سفارشی به ثمر رسیده است.