فضای مجازی

رفتی و خاطره‌ای شدی ماندگار
خبردرگذشت زهره حمیدی بازیگرنام آشنای سینما و تلویزیون واکنش بسیاری برای اهالی هنرداشت و دوستداران و همکاران او با انتشار تصاویر و پیام، یاد و نام او را گرامی داشته‌اند.
آناهیتا همتی عکسی از پشت صحنه سریال بهشت گمشده را که مربوط به سال 75 است منتشر کرده و نوشته: «زهره جون، خاطرات قشنگ، مهربانی و روی خوش شما رو هرگز فراموش نمی‌کنم.»
مسعود ده نمکی هم تصویری از زنده یاد زهره حمیدی در پیش تولید سریال رستگاری به اشتراک گذاشته و نوشته: «به علت بیماری و سنگینی کار قسمت نشد همکاری کنیم.»
نگین صدق گویا هم آورده: «رفتی و خاطره‌ای شدی ماندگار، در قلب ما.فقط یادت را برایمان گذاشتی و بودنت را افسانه ساختی.روح بزرگ و پر از مهرت در این دنیا نماند، پروازت پر نور زهره عزیز و مهربان.»
فاطمه گودرزی هم درباره او نوشته: «خبرتلخی بود. فکرمی کردم حالت به‌قول خودت روبه بهبودیه اما خیلی زود بود وانتظار نداشتیم، مطمئنم جایگاهت راحت است و سختی‌های این دنیا را هم نداری فقط دوستان وخانواده‌ات دلتنگت هستند دوست وهمکار عزیز.»
 نعیمه نظام دوست هم درباره دوست و همکار قدیمی خود نوشته: «زهره جانم، زهره مهربانم، خوش قلب، مهربون، دوستداشتنی...دیگر این دل من چقدر طاقت دارد که این همه غم را تحمل کند، آخه تو چقدر خوب بودی، چقدر انسان بودی، چقدر خوشقلب بودی، چقدر فرشته بودی، اصلاً کسی هست از تو ناراحت باشه؟ اصلاً کسی هست تورو دوست نداشته باشه؟ تو عشق و نفس بودی مهربون من. وقتی فهمیدم که بیمار شدی قلبم درد گرفت، نظر پزشک محترم رو پرسیدم و تو قهرمانانه مبارزه کردی و جنگیدی، گفتی سرطان پانکراس دارم مثل ماهچهره و آرش؛ گفتی دعا کن خوب بشم، گفتم تو با نیروی عشق شکستش می‌دی و تو بشدت با انرژی خوبت پیش رفتی باورم نمیشه که رفتی، امروز به دیدار پسر نازنینت رفتی عزیز دلم و دلت آروم گرفت از این درد جدایی که سال‌ها با تو بود و ازش دم نزدی، فقط لبخند زدی و خندیدی.»

یادی از یک بازی نوستالژیک
محمد معتمدی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش به برنامه «گل یا پوچ» مهران مدیری اشاره کرده و در این باره نوشته: «برنامه گل یا پوچ آقای مدیری را دیدم. خسته نباشید می‌گویم بابت خلق این برنامه اصیل و جذاب. یک سرگرمی کاملاً ایرانی. از دل فرهنگ کهن کشورمان ایران. در زمان نوجوانی در کاشان با بچه‌های مسجد«گذر میان درب هو» مخصوصاً در شب‌های طولانی زمستان، در خانه‌های هم دوره‌های مفصل داشتیم برای بازی گل یا پوچ. زمانی که نه اینترنتی بود و نه ماهواره‌ای. به خاطر همین این بازی بشدت برای من آشنا و نوستالژیک است و خیلی از گل‌ها را هم توانستم حدس بزنم.»

رفیقی برای دنیا و آخرت
سعید مستغاثی ویدیویی از یک پیرمرد عراقی باز نشرکرده که در شرح آن نوشته شده: «رفیقی برای دنیا و آخرت. ویدیوی وایرال شده پیرمرد عراقی که سال گذشته پیرمردی ایرانی را به مدت ۵ سال با خود به زیارت اربعین می‌برد بسیار مورد توجه قرار گرفت اما امسال پیرمرد ایرانی فوت کرده ولی پیرمرد عراقی در مسیر اربعین به یاد او عکسش را حمل می‌کند.»

دنیای مجازی رو زیاد جدی نگیرید
حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون از تناقض دنیای واقعی و مجازی در شبکه‌های اجتماعی نوشته است. در دلنوشته قابل تأمل او آمده: «اینستاگرام بیشتر از این زندگی به ما درس داد. اینستاگرام یاد داد که می‌تونیم با پیج‌های شخصیمون، فیک باشیم. با پیج‌های فیک، خود واقعیمون. حسادت کنیم ولی قربون صدقه هم بریم. یاد داد می‌تونیم از جمله‌های قشنگ استفاده کنیم ولی دوزار بهش اعتقاد نداشته باشیم. یاد داد حسادت‌ها رو بریزیم تو قضاوت‌ها، تا دلمون خنک بشه. یاد داد، لایک نکنیم همو، چون کلاسمون میاد پایین. زیر پست هم کامنت محبت‌آمیز بذاریم، بیرون گوشی بخندیم به تفکرات هم. یاد داد از خوشحالی کسی خوشحال نشیم تا مبادا تو چشم بیاد طرف. یاد داد گدایی محبت کنیم از اونایی که خودشون گدای جلب توجه هستن و به مرور تصویر واقعی و تلخ از خودمون به جا بذاریم برای اونایی که یه عمر فکر می‌کردن چقدر منحصر بفردیم. اینجا آدم‌ها از چیزی که می‌بینید معمولی‌ترند. دنیای مجازی رو زیاد جدی نگیرید.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳