اخبار

 قدردانی عباس صالحی بابت رأی اعتماد مجلس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی اخذ رأی اعتماد، از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
در بخشی ازمتن پیام سیدعباس صالحی آمده: «اکنون که دولت چهاردهم با عنوان «دولت وفاق ملی» با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری و پرچمداری دکترمسعود پزشکیان رئیس‌جمهور آغاز به‌ کار کرده، برخود لازم می‌دانم از حسن اعتماد جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف رئیس معزز و نمایندگان مکرم مجلس شورای اسلامی که با بررسی صلاحیت این جانب و دیگر اعضای کابینه پیشنهادی در شکل‌گیری و روی‌ کار آمدن دولت وفاق ملی کمک کردند، تشکر و قدردانی کنم. بی‌شک رأی اعتماد قاطع و کم‌نظیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه چهاردهم جمهوری اسلامی، نقش بی‌بدیلی در بازسازی وفاق ملی، همدلی و آشتی دولت و مردم خواهد داشت. همچنین از تلاش‌های مجدانه رؤسای محترم کمیسیون‌های مختلف بویژه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در به‌ثمر نشستن جلسات بررسی صلاحیت اعضای پیشنهادی کابینه دولت «وفاق ملی» سپاسگزارم.»

 

 آماده‌سازی سریالی با موضوع حمله تروریستی شاهچراغ

 مجموعه نمایشی «روز خون» به کارگردانی رضا همتی و تهیه‌کنندگی مرتضی رضایی با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در هفت قسمت ۴۰ دقیقه‌ای ساخته می‌شود. در سریال «روز خون» شرح زندگی شهدا و مجروحان حادثه تروریستی تا روز حادثه روایت می‌شود. بازیگرانی از جمله محمد فیلی، مهدی صباحی، حدیثه تهرانی، آزیتا ترکاشوند، حمید ابراهیمی، اشکان هورسان، حبیب بختیاری و... در سریال «روز خون» ایفای نقش می‌کنند و ۷۰ درصد بازیگران این سریال بازیگران بومی استان فارس هستند. ساخت این سریال ۲۳ مرداد ماه در شیراز آغاز شد و ۸۰ درصد تصویربرداری آن همچنان در شیراز انجام می‌شود. این سریال همزمان با برگزاری کنگره ملی ۱۵هزار شهید فارس از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری روی آنتن می‌رود./ایسنا

 

انتشارجدول داوری‌های هفدهمین جشنواره موسیقی جوان

دبیرخانه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جدول نهایی برنامه­‌های این دوره از جشنواره را اعلام کرد. هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان، از روز سه‌شنبه-۲۷ شهریورماه امسال- کار خود را در تالار رودکی آغاز می‌کند و به دنبال آن نوازندگان و خوانندگان در بخش‌های «موسیقی کلاسیک ایرانی» و «موسیقی کلاسیک غربی» بر اساس جدول اعلام‌ شده در حضور هیأت داوران به اجرا می‌پردازند.