خبر

شاهمیری، مسئول کمیته داوران والیبال باشگاه‌های آسیا
کنفدراسیون والیبال آسیا مسئولیت کمیته داوران رقابت‌های باشگاه‌های قهرمانی مردان آسیا به میزبانی یزد را به فرهاد شاهمیری داد.
رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۱۸ تا ۲۵ شهریور با حضور 10 تیم در یزد برگزار می‌شود.
کنفدراسیون والیبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران با معرفی اعضای کمیته کنترل مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، محمد شاهمیری داور بین‌المللی و FIVB سابق را به عنوان مسئول کمیته داوران جایگزین تاکاشی شیومویاما ژاپنی کرد و عادل حسین الحرابی هم به جای او عضو کمیته داوران شد. یرمک سرلیبایف قزاقستانی رئیس کمیته کنترل و رئیس کمیته فنی است، پاتانا کیتیچی سیموپات تایلندی هماهنگ‌کننده کنفدراسیون و مسعود یزدان‌پناه هم عضو ایرانی کمیته فنی است و مسئولیت کمیته داوران هم به فرهاد شاهمیری سپرده شد.
عادل حسین الحرابی کویتی، غلامرضا نوروزی، مرتضی افجه‌ای، مریم حسابی و حمید احمدی‌نیا به ترتیب اعضای کمیته داوران، پزشکی، مسئول V.I.S، رسانه و مدیا هستند.
 

شروع خوب اسماعیل‌نژاد
در پلاس‌لیگا
امین اسماعیل‌نژاد، با برد اسکرا بلهاتوف در بازی دوستانه مقابل زاکسا، شروع خوبی داشت. پشت خط‌زن ملی‌پوش ایران بعد از یک فصل بازی در لیگ سری A ایتالیا، این فصل بازی در پلاس‌لیگا را برای تیم اسکرا تجربه می‌کند. او بعد از تساوی 2-2 تیمش در بازی اول دوستانه مقابل زاکسا، یکشنبه در دومین بازی هم به زمین رفت و نمایش خوبی داشت. اسکرا در این بازی با نتیجه 3-1 برد.


کناره‌گیری مرادی از تیم ملی وزنه‌برداری
سهراب مرادی به همکاری با کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری  پایان داد. اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای قهرمانی جهان بحرین از امروز  آغاز می‌شود. طبق تصمیم کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری، نواب نصیرشلال تا قهرمانی جهان ۲۰۲۵ به کار خود به عنوان سرمربی ادامه می‌دهد. پیش از این بهمن زارع، سهراب مرادی و احسان دارابیگی به عنوان مربی کنار نصیرشلال بودند اما سهراب مرادی امروز به همکاری‌اش پایان داده است. سهراب مرادی برای المپیک هم انتظار داشت که اعزام شود و انتظارش هم بجا بود. کمیته ملی المپیک هم در مورد اعزام او قول داده بود و مرادی هم به قول کمیته ملی المپیک امیدوار شده بود اما متأسفانه مسئولان کمیته ملی المپیک بدقولی کردند و او هم ناراحت شد و دیگر در کنار تیم ملی نیست.


غیبت کاوه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران
سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی شرکت نکرد. مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی و رونمایی از کتاب منصور برزگر با حضور وزیر ورزش و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد. مسئولان برگزاری در این مراسم در نظر داشتند از محسن کاوه، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد تجلیل کنند اما او در مراسم حضور نداشت. کاوه چند روز پیش از سمتش  کناره‌گیری کرد و پژمان درستکار جایگزینش شد.


تقوی دنبال جانشین جدید
برای وحید مرادی
با  غیبت سه ماهه وحید مرادی، رئیس فدراسیون والیبال نایب رئیس جدیدی را جایگزین او می‌کند. وحید مرادی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه با شروع لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ همراه  تیم ملی راهی برزیل شد که به دلیل مسائل شخصی نتوانست امارات را ترک کند. در این مدت پست نایب رئیسی فدراسیون به دلیل غیبت مرادی خالی مانده و طبق اساسنامه فدراسیون والیبال بعد از سه ماه غیبت می‌توان فرد جدید برای این سمت انتخاب کرد و حالا  میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال دنبال انتخاب فردی با سابقه مدیریت کلان ورزشی برای نایب رئیسی فدراسیون است .
 

شیلی حریف تیم زیر 17 سال شد
تیم والیبال زیر ۱۷ سال ایران با باخت مقابل مصر در آخرین بازی دور مقدماتی قهرمانی جهان، حریف شیلی در مرحله اول حذفی شد.
تیم آرش صادقیانی بعد از دو پیروزی مقابل لیبی و تونس، دیروز به مصاف مصر قهرمان قاره آفریقا رفت و با نتیجه 3-2  و با امتیازات ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۲، ۱۹-۲۵، ۲۵-۲۷ و ۱۵-۱۳ باخت و با دومی گروه دور مقدماتی را تمام کرد. تیم زیر 17 سال ایران  در مرحله اول حذفی قهرمانی جهان به مصاف شیلی تیم سوم گروه چهارم می‌رود.