10 روز مانده به رونمایی از سرمربی جدید تیم ملی والیبال

مندز؛ شوی تبلیغاتی یا واقعیت؟

مهری رنجبر/  چیزی به رونمایی از سرمربی جدید تیم ملی والیبال نمانده است؛ 10 روز، البته طبق قولی که میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال داده است. او که وقتی تیم ملی والیبال با وجود همه وعده‌های پاداش برای کسب سهمیه المپیک، دست خالی از مأموریتش در لیگ ملت‌ها برگشت، قول داد یک مربی تراز اول دنیا برای تیم ملی می‌آورد.
تقوی درست قبل از المپیک گفت مذاکره را شروع کرده و بعد از المپیک کار را نهایی می‌کند. هر چند با تجربه‌ای که از منتفی شدن گزینه اصلی قبل از پائز داشت، ترجیح داد هیچ اسمی از گزینه‌های روی میزش فاش نکند و چراغ خاموش با مربی جدید قرارداد ببندد و بعد رونمایی کند. اما بالاخره اسم مارسلو مندز آرژانتینی به عنوان یکی از سه گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی والیبال، به رسانه‌ها درز کرد، مربی‌ای که تیمش در المپیک توکیو سوم شد اما در پاریس تنها به جمع 8 تیم اول رسید. این روزها حرف از دلخوری مارسلو مندز بابت انتظارش برای تماس از سوی فدراسیون ایران مطرح شده است.
مرد آرژانتینی که انگار از انتظار برای شروع به کار در تیم جدیدش خسته شده، گفته: «من منتظر هستم اما کسی از ایران با من تماس نگرفته است.»
مندز یکی از گزینه‌های جدی است که فدراسیون والیبال ایران برای سرمربیگری تیم ملی نگاه ویژه‌ای به او دارد حتی به رغم ناکامی تیمش در المپیک 2024 پاریس. البته او برخلاف دو رقیب دیگرش هنوز هیچ برنامه‌ای به فدراسیون نداده است. انتظار مندز برای تماس از ایران و بی‌خبری از فدراسیون، بعضی‌ها را به شک انداخته که شاید فدراسیون ایران با حذف اسم او، دیگر قید تماس را هم زده است. اما میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال حذف مندز را رد می‌کند: «مندز از گزینه‌های جدی ما است و هنوز اسمش از لیست ما خارج نشده و جزو سه گزینه اصلی است.»
 رئیس فدراسیون والیبال اما ادعای مندز را قبول ندارد: «ما به یک نفر مأموریت دادیم تا به نمایندگی از فدراسیون با مربی آرژانتینی صحبت کند، صحبت‌های فنی هم انجام شد. او اما بدون اینکه برنامه بدهد، اول درباره مسائل مالی صحبت کرد و حتی خواست دراین باره با مدیر برنامه‌هایش صحبت کنیم، که او هم رقم عجیب و غریبی را مطرح کرد. وقتی هم با مندز تماس گرفتیم، جواب نداد و هنوز هم منتظر جواب او هستیم.»
 مندز با این رفتار ظاهراً قصد بازار گرمی و البته با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن را دارد.