رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره):

برای حل مشکلات کشور راهی جز وحدت نداریم

بر سر پیمانی که براساس حق و عدالت با مردم بسته‌ایم، ایستاده‌ایم

شنبه گذشته و در آغاز هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. امسال هفته دولت، با آغاز به کار دولت چهاردهم همزمان شده است. در این مراسم که حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) حضور داشت، رئیس‌جمهور و اعضای دولت در محل یادمان شهدای دولت نیز حضور یافته و به شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر ادای احترام کردند. رئیس‌جمهور همچنین با حضور در یادمان شهید آیت‌الله رئیسی، ضمن قرائت فاتحه، یاد رئیس‌جمهور فقید را گرامی داشت و سپس بر سر مزار شهدای دفاع مقدس، شهید چمران و سرداران شهید حاضر شد.

مراقب باشیم راه را گم نکنیم
رئیس جمهور در این آیین، با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود و تأثیرگذار بر اعتماد عمومی، از نگرانی جامعه نسبت به رفتارهای ناقض وعده‌ها و پیمان‌ها نشأت می‌گیرد، اظهارکرد: باید مراقب باشیم راه را گم نکنیم.
مسعود پزشکیان با اشاره به سخنان شهید بهشتی مبنی بر اینکه اگر در جامعه‌ای بر اساس حق، عدالت و انصاف عمل شود، آن جامعه اسلامی است وگرنه هر اسمی می‌توان روی آن گذاشت الا اسلامی، افزود: یقین می‌دانیم که از ما درباره عمل به وعده‌ها و پیمان‌هایمان سؤال خواهد شد. خداوند از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم. باید پیرو حق باشیم و به طرف باطل نرویم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه نگاه امام راحل معطوف به توجه به محرومین، وحدت و انسجام همه جامعه اسلامی بود، گفت: باید به دنبال حق و حقوق همه مردم جامعه باشیم و در عمل و اعتقاد نشان دهیم به آنچه می‌گوییم باور داریم و تا آخر بر سر پیمانی که بر اساس حق، عدالت و انصاف با مردم بسته‌ایم، ایستاده‌ایم.

وحدت مسلمین، عامل مهار رژیم صهیونیستی
رئیس جمهور در ادامه، انسجام و وحدت در میان امت اسلامی را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر مسلمان‌ها وحدت داشتند، آیا رژیم صهیونیستی جرأت می‌کرد به این شکل علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه جنایت کند؟ آیا امریکا و کشورهای غربی جرأت می‌کردند این‌گونه بی‌محابا از این رژیم جنایتکار حمایت کنند؟
پزشکیان با بیان اینکه برای حل مشکلات داخلی نیز هیچ راهی جز وحدت و انسجام داخلی نداریم، از رأی بالای مجلس به نمایندگان قدردانی کرد و آن را یک اتفاق بزرگ در آغاز مسیر وفاق و همدلی دانست.
وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام عمومی بود که در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب و نظام را در برابر توطئه‌ها حفظ کرد، افزود: ما می‌توانیم و باید مشکلات کشور را حل کنیم، وظیفه داریم کاری کنیم باورها، اعتقادات و عدالت، انصاف و حق جای خود را در جامعه پیدا کنند. نباید اجازه دهیم حقوق هیچ کس از هیچ قومیت و جمعیتی و منطقه‌ای پایمال شود؛ در حالی که امروز واقعاً آنگونه نیست که باید باشد.

وحدت تحت هدایت‌های رهبر انقلاب
پزشکیان وحدت و انسجام را همدلی و هم‌افزایی همه با هم در مسیر حق و عدالت و تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: همه باید بر اجرای حداکثری سند چشم‌انداز، قانون برنامه و سیاست‌های کلان وحدت کنیم. این اسناد مصداقی از پیمان جمعی ما هستند که روی کاغذ آمده و امضای رهبری نیز پای آن است. باید نگاه همه ما معطوف به اهداف این اسناد مبنی بر قرار گرفتن در جایگاه برتر و اول منطقه باشد.

سیدحسن خمینی: امید در جامعه زنده شد
تولیت حرم مطهر امام راحل نیز در سخنانی با اشاره به شعار دولت چهاردهم درباره عمل به عهد و وعده‌های خود و نیز برشمردن برخی احادیث در ضرورت عمل به وعده، تصریح کرد: عهد و پیمان باید چنان صریح و روشن باشد که امکان تفسیر و مصلحت‌سنجی در آن وجود نداشته باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی‌ افزود: امروز به واسطه مواضع و وعده‌های دکتر پزشکیان در جامعه امیدی زنده شده که بر وعده‌ها و عهد ایشان با مردم استوار است و لذا ضرورت دارد به این عهد و پیمان‌ها بدون هیچ توجیهی عمل شود.

افتتاح بیمارستان 70 تختخوابی با حضور پزشکیان
عصر شنبه هم در آیینی با حضور رئیس‌جمهور، بیمارستان 70 تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جنوب شرق تهران افتتاح شد. پزشکیان در این آیین، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با برخی پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان گفت‌و‌گو کرد. این بیمارستان به همت بنیاد امور بیماری‌های خاص احداث شده و در بخش‌های تخصصی زنان و زایمان، دیالیز، تالاسمی، شیمی درمانی و دیابت به جامعه تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کند.

 رفع نیاز اقشار کم برخوردار مهم‌ترین وظیفه حاکمیت
رئیس جمهور در این مراسم، رفع نیازهای اقشار کم برخوردار جامعه را از مهم‌ترین وظایف حاکمیت برشمرد و گفت: میزان ارزش عملکرد مسئولان به میزان دغدغه‌مندی و توجه آنها به رفع مشکلات مردم بویژه محرومین، بی‌صدایان و دور افتادگان است.
پزشکیان با تأکید بر اینکه انقلابی بودن در کسب رضایتمندی مردم معنا می‌شود، افزود: امروز هر کسی که ادعای انقلابی بودن و دغدغه خدمت صادقانه به مردم را دارد، میدان برای او باز است.
 وی شرط موفقیت در هر اقدام و عمل را تأمین رضایت مردم دانست و تأکید کرد: اگر ما امروز در این جایگاه هستیم نه برای ریاست بر مردم، بلکه برای خدمتگزاری و جلب رضایت مردم است و هرکس هم در این مسیر تلاش کند با تمام وجود از او پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
رئیس جمهور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خدمات ماندگار ایشان به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بی‌تردید خدمات و زحمات ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید مورد ارج‌گذاری و قدردانی قرار گیرد.
پزشکیان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ایران در میان دیگر کشورها سرآمد و بهترین باشد، نه به حرف و ادعا بلکه به اقدام و تلاش ما بستگی دارد، گفت: برای سربلندی ایران و عزتمندی مردم عزیزمان باید همه با هم و مستقل از نگرش‌های سیاسی و گرایشات قومی و مذهبی تلاش کنیم.

 

بــــرش

رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس‌جمهور:
دست در دست هم
باید مشکلات مردم را رفع کنیم
رئیس قوه قضائیه ظهر روز پنجشنبه با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ابتدای این دیدار روز پزشک را به مسعود پزشکیان تبریک گفت و برای دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کرد. وی، رأی اعتماد مجلس به تمام وزرای کابینه دولت چهاردهم را نعمت بزرگی برای کشور برشمرد و افزود: رأی بالا به کابینه دولت چهاردهم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد، این اتفاق در مجلس، آثار داخلی و بیرونی مثبتی برای کشور دارد. رئیس قوه قضائیه در پایان تأکید کرد: همان‌طور که آقای دکتر پزشکیان فرمودند اکنون باید دست در دست دهیم و مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف رفع کنیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳