استقلال 2 بازی، 3 گل خورده

متزلزل در دفاع، کم‌رمق در حمله

طی 180 دقیقه‌ای که از لیگ برتر گذشته استقلال یک برد و یک تساوی به دست آورده که کسب 4 امتیاز از 2 بازی به طور نسبی ایده‌آل است اما پرواضح است که استقلال هنوز موفق نشده نمایش اطمینان‌بخشی از خود به اجرا بگذارد و اگر در ادامه لیگ موفق به از بین بردن برخی کاستی‌های تاکتیکی نشود، از دیگر مدعیان فاصله خواهد گرفت.
 البته استقلال به واسطه برخورداری از بازیکنان کافی ظرفیت‌های لازم را برای درخشش در لیگ بیست و چهارم دارد اما به شرط آنکه در فرصت باقیمانده، اشکالات تاکتیکی را کاهش دهد.
***
در راستای بهبود وضعیت تاکتیکی استقلال لازم است بدانیم که این تیم در ۲ بازی ابتدایی لیگ برتر عملکرد مطلوبی در خط دفاع نداشته است.
 آبی‌ها که لیگ را با وجود پذیرفتن یک گل با برتری 2 بر یک مقابل شمس‌آذر آغاز کردند در هفته دوم مقابل تیم فوتبال ملوان عملکرد مطلوبی از خود به نمایش نگذاشتند.
 استقلالی‌ها در بازی با ملوان ۲ بار از حریف گل خوردند تا مشخص شود این تیم از لحاظ سازماندهی دفاعی در وضعیت مطلوبی نسبت به فصل قبل قرار ندارد.
فصل پیش استقلال شرایط بهتری از لحاظ دفاعی داشت، اما اکنون فقط با گذشت ۲ هفته از لیگ برتر میانگین بیش از یک ‌گل‌خورده را به نام خود ثبت کرده که این آمار قدری نگران‌کننده است.
ادامه این روند برای استقلال نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت و هر اندازه که تیم در فاز هجومی مطلوب کار کند نیز با داشتن یک خط دفاع پراشتباه ره به جایی نخواهد برد.
پذیرش 3 گل در 2 بازی، استقلال را در بخش دفاعی به تیمی متزلزل تبدیل خواهد کرد و آبی‌ها باید در بخش دفاعی خود تجدیدنظر کنند.
گفته می‌شود شاید جواد نکونام بعد از گذشت 3 هفته از لیگ بیست و چهارم چنانچه اوضاع را پرچالش احساس کند، بار دیگر همچون فصل پیش به سمت بازی با 3 دفاع حرکت کند تا شاید اشکالاتی که در خط دفاعش وجود دارد، از بین رفته و تیم قدری در بخش دفاعی سر و سامان بگیرد.
البته عملکرد هجومی استقلال نیز چندان مطلوب نبوده و بجز گلی که آرمان رمضانی در جریان بازی اول مقابل شمس‌آذر به ثمر رساند، در بازی دوم نیز هر دو گل استقلال از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید که این موضوع نشان‌دهنده اشکالات استقلال در فاز هجومی است.
درواقع 3 گل از 4 گلی که استقلال در لیگ بیست‌وچهارم خلق کرده از روی نقطه پنالتی بوده و فقط یک گل در جریان بازی به ثمر رسیده که این خود نشانه‌هایی از کم‌رمق بودن آبی‌ها در فاز هجومی است.
به هرحال استقلال شاید بعد از هفته سوم که فرصتی برای احیای خود دارد، بتواند عملکردش را بهبود بخشد و هم از لحاظ دفاعی و هم از لحاظ هجومی وضعیت بهتری را تجربه کند.
اما لازمه دستیابی به یک تیم هماهنگ فقط تغییر تاکتیک نیست و باید به این مهم نیز پی برد که بازیکنان اکنون به لحاظ آمادگی جسمانی و روحی در چه وضعیتی قرار دارند و آیا می‌توانند خواسته‌های سرمربی را در میدان بازی پیاده کنند یا خیر؟!