ایران در «ایران»

 تردد در مرز مهران از
 ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار نفر عبور کرد
ایلام - حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران با اشاره به اینکه از روز شنبه شاهد موج بازگشت زائران از عتبات عالیات هستیم، گفت: طبق آمار ۸۰ درصد زائران از مرز مهران به کشور بازگشتند.
 وی اعلام کرد: مجموع ترددکنندگان از مرز بین‌المللی مهران ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۴۸۸ نفر است که از این تعداد هموطنانی که از مرز مهران به عتبات سفر کرده‌اند، یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد ورود به مرز مهران یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۳۴ نفر اعلام شده است.

برداشت ۵۵ درصد محصول شالیزارهای گیلان
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون محصول برنج نزدیک به ۵۵ درصد از شالیزارهای استان معادل ۱۳۰ هزار هکتار برداشت شده‌ است.
صالح محمدی اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های اختصاصی کمباین و بقیه به روش دستی برداشت شده‌ است.
وی افزود: ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان در سال زراعی جاری به روش مکانیزه کشت شد و برداشت مکانیزه برنج نیز در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان هدفگذاری شده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: با توجه به پایداری هوای گرم در استان تا اواسط هفته جاری ضروری است شالیکاران از این فرصت برای برداشت محصول برنج استفاده کنند.
وی تصریح کرد: کشاورزان برای برداشت برنج باید از وضعیت آب و هوا اطلاع دقیق داشته باشند تا مشکلی در برداشت محصول با استفاده از دستگاه‌های کمباین ایجاد نشود و محصول با کیفیت از مزرعه برداشت شود.