افتتاح ۵۰۰سامانه برق خورشیدی در بوشهر

 بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر از افتتاح ۵۰۰سامانه برق خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان همزمان با دومین روز هفته دولت در این استان خبرداد.
«علی باستین» با بیان اینکه افتتاح این سامانه‌ها علاوه بر کمک‌به اشتغال و تأمین برق، در معیشت پایدار مردم نیز تأثیر‌گذار است، افزود: امسال ۲ هزار واحد سامانه برق خورشیدی برای استان بوشهر پیش‌بینی شده که توسط مردم در روستاها و پشت بام‌ها و همچنین به صورت مجتمع احداث می‌شوند.
معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به دیگر طرح‌های افتتاح شده، خاطر نشان کرد: یک واحد تولیدی فلاسک چای با ظرفیت ۱۰۰۰ فلاسک در روز و ۳۰۰ هزار فلاسک در سال با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بهره‌برداری رسید. اکنون ۷ نفر در این طرح شاغل هستند که با افزایش امکانات و تجهیزات این واحد، تعداد شاغلان تا دو ماه آینده به ۳۰ نفر افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی واحد فرآوری و بسته‌بندی و عمل‌آوری آبزیان در شهرک صنعتی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان نیز از دیگر واحدهای افتتاحی است. ظرفیت این واحد ۳۲۰۰ تن است و اکنون ۲۳ نفر نیروی کاری دارد که با توسعه این واحد، بزودی شاغلان این طرح به ۵۳ نفر افزایش می‌یابد.