ردیابی مگس میوه در 5 هزار هکتار از باغ‌های ساری

ساری- مگس میوه مدیترانه‌ای بعد از یک وقفه چندین ساله دوباره در 5 هزار هکتار باغات مرکبات ساری ردیابی شده است.
 «سید اسماعیل علوی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار داشت: تاکنون در 5 هزار و ۲۲ هکتار از باغات شهرستان ساری ردیابی جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه باغداران عملیات طعمه‌پاشی و کاور اسپری برای کنترل این آفت را در ۲ هزار و ۷۴۳ هکتار انجام داده‌اند، تصریح کرد: اولین گام برای مدیریت مبارزه با این آفت، ردیابی دقیق و مرحله بعد استفاده از تله جلب کننده مگس است.
این مسئول ادامه داد: بازدید از تله‌ها توسط کارشناسان فنی مستقر در مراکز هشتگانه این شهرستان به‌صورت هفتگی انجام شد و تعداد مگس‌های داخل تله‌ها و مناطق آلوده به طور جداگانه ثبت و نتایج بررسی تراکم جمعیت آفت در ایستگاه‌های پیش آگاهی مورد مطالعه نشان از تراکم بیشتر این آفت در یک اوج جمعیتی در پاییز هر سال است.
وی تأکید کرد: با توجه به تخم‏گذاری آفت زیر پوست میوه و ظهور غیرهمزمان حشرات بالغ، سم‏پاشی به ‏صورت معمول در کنترل این آفت تأثیری ندارد و کنترل شیمیایی با استفاده از طعمه مسموم انجام می‌شود و در این روش، مهم طعمه مسموم پاشی به ‏صورت لکه‏‌ای یک طرف از درختان و به صورت یک یا دو ردیف در میان، شامل شاخه و برگ است.