از گوشه و کنار ایران

بخشش قاتل به حرمت اربعین حسینی
 یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۰ سال به حرمت اربعین حسینی از سوی اولیای دم بخشیده شد.
« اله کرم عزیزی » مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج گفت: این زندانی ۲۰ سال پیش، پس از مصرف مواد مخدر مرتکب قتل شد که در حال تحمل کیفر و اجرای حکم قصاص بود. تلاش و پیگیری مددکاران زندان قزلحصار موجب شد تا اولیای دم همزمان با اربعین حسینی از قصاص محکوم این پرونده بگذرند. اولیای دم اظهار داشتند به حرمت شب اربعین و عشق به امام حسین(ع) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و به محکوم فرصت زندگی دوباره بخشیدند.
 
 3کشته در انحراف به چپ خودروی پراید
انحراف به چپ راننده سواری پراید در محور دهلران به مهران ۳ کشته و ۳ زخمی برجا گذاشت.
سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین یک دستگاه سواری پراید و سواری پژو در محور دهلران به مهران محدوده زعفرانیه، کارشناسان پلیس راه و عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی به‌عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده سواری پراید به علت انحراف به چپ با سواری پژو برخورد کرده است.
در این حادثه راننده خودرو پراید در دم فوت و ۲ نفر از سرنشینان خودرو پژو نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌اند.
 
مرگ کارگر سردخانه بر اثر برق گرفتگی
 اتصالی برق در یک سردخانه در شهر بندرعباس منجر به مرگ کارگر جوان شد.
به گزارش ایلنا، بعد از وقوع این حادثه، امدادگران اورژانس به محل اعزام شده و با احیای قلبی و ریوی، مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند اما وی به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
هویت این کارگر «امیر رئیسی» ۲۰ساله اعلام شده است. وی از شهرستان لاشار استان سیستان و بلوچستان برای کار به شهر بندرعباس در استان هرمزگان مهاجرت کرده است. دلیل برق گرفتگی اتصالی فیوز برق شبکه برق‌رسانی سردخانه اعلام شده است.

سارق تلفن همراه اصفهانی‌ها یک زن بود
زن سارق که در اماکن شلوغ شهر اصفهان گوشی تلفن همراه رهگذران را سرقت می‌کرد با ردیابی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با اعلام شکایت سرقت چندین موبایل از سوی شهروندان رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با بررسی‌ هوشمندانه کارآگاهان این سارق موبایل که زنی جوان بود دستگیر شد.
وی درباره روش موبایل‌دزدی این زن توضیح داد: سارق در مکان‌های شلوغ از داخل کیف شهروندان به سرقت موبایل اقدام می‌کرد. ۶ موبایل مسروقه هم به همراه خود سارق کشف شد. البته این زن تاکنون به سرقت ۱۵ فقره موبایل اعتراف کرده است. در حال حاضر، برای این موبایل‌قاپ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده‌ایم.
   
بازداشت سارق فراری در مرز شلمچه
 سارق مسلح فراری که تحت تعقیب پلیس بود در مرز شلمچه دستگیر شد.
سرهنگ سیروس دریکوند رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: مأموران پلیس آگاهی با همکاری پلیس گذرنامه یک سارق سابقه‌دار و تحت تعقیب مرجع قضایی را شناسایی و در عملیاتی هوشمندانه او را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از متهم، یک کارت ملی سرقتی نیز کشف شد. متهم سوابق کیفری متعددی همچون سرقت‌های مسلحانه به عنف و عادی، حمل سلاح، اخلال در نظم، حمل موادمخدر و... دارد. متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
کشف جسد مرد جوان در سد «آیدوغموش»
جسد مرد جوان که در سد آیدوغموش شهرستان میانه غرق شده بود، پس از ۲۰ ساعت تلاش بی‌وقفه تیم‌های امدادی از آب بیرون کشیده شد.
احمد فرمانی رئیس جمعیت هلال‌احمر میانه در تشریح جزئیات حادثه گفت: روز جمعه ۲ شهریورخبر غرق شدن مردی ۴۰ ساله به امدادگران اعلام شد و بلافاصله تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان میانه به همراه قایق بادی و تیم‌ غواصی آتش‌نشانی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند. پس از ۲۰ ساعت تلاش بی‌وقفه غواصان آتش‌نشانی میانه و تیم غواصی اعزامی از آتش‌نشانی تبریز، پیکر بی‌جان مرد غرق شده ساعت ۱۶ روز شنبه ۳ شهریور از آب بیرون کشیده شد.
 
مرگ 3 زن و مرد گردشگر در رودخانه
دو زن و یک مرد گردشگر اهل ارومیه در رودخانه زاب غرق شدند.
فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی گفت: سه گردشگر جوان بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه زاب جان خود را از دست دادند. این ۳ گردشگر که دو خانم ۲۲ ساله و یک آقای ۲۱ ساله بودند، به دنبال شنا در رودخانه زاب در محدوده روستای دیلوکه سردشت، غرق‌شدند. این حادثه در ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه سوم شهریورماه اتفاق افتاد و نیروهای امدادی در صحنه حاضر شدند و این سه جوان را از آب بیرون کشیدند.
 
دستگیری عامل قتل یک مغازه‌دار در گرگان
مرد مسلح که سال گذشته مردی میانسال را مقابل مغازه‌اش در کوچه روزبه گرگان به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ امیر حسام رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: مرداد سال گذشته مردی با شلیک گلوله از داخل یک خودرو، سه نفر را که جلوی یک مغازه ایستاده بودند مجروح کرد که در این میان یکی از آنها که مردی 48 ساله بود جان باخت.
وی بیان کرد: پس از حضور پلیس مشخص شد متهم با استفاده از یک قبضه کلت، وی را به قتل رسانده و متواری شده است. رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت که با آغاز اقدامات تخصصی پلیس، همکاران ما موفق شدند با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهم در یکی از استان‌های همجوار دست یابند. پس از هماهنگی با مراجع قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه با حضور سرتیم اطلاعات جنایی و اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان، قاتل فراری پس از یکسال دستگیر شد. وی انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی عنوان کرد.