مرگ کارگر جایگاه سوخت در انفجار مخزن

 گروه حوادث / کارگر جایگاه سوخت هنگام ورود به یکی از مخازن خالی بنزین بر اثر انفجار جان باخت.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۷:۳۷ صبح یکشنبه، حادثه انفجار در یکی از مخازن پمپ بنزین خیابان ولیعصر نزدیک پارک ساعی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. از آنجا که آتش‌سوزی رخ نداده بود با اعلام امدادگران دو ایستگاه دیگر به محل خود بازگشتند.
بررسی‌ها نشان داد کارگر ۵۵ ساله این پمپ بنزین، قصد ورود به یکی از مخازنی را داشته که قبلاً از بنزین خالی شده بود اما قبل از ورود، در نزدیکی ورودی این مخزن، یک دستگاه برقی را روشن کرده و ناگهان انفجار لحظه‌ای رخ داده بود. تجمع بخارات بنزین داخل مخزنی که از بنزین خالی بوده و ایجاد یک جرقه، باعث این انفجار لحظه‌ای شده و این انفجار شعله‌وری نداشت.
ملکی گفت: این کارگر در انفجار بسیار آسیب دیده و شرایط وخیمی داشت که به عوامل اورژانس تحویل داده شد تا به بیمارستان منتقل شود اما این انفجار به افراد دیگری آسیب وارد نکرد.
به گفته فراهانی معاون فنی اورژانس تهران، این کارگر ۵۵ ساله با وضعیت وخیم و در حال عملیات احیا به بیمارستان مطهری تحویل داده شد اما مسئولان بیمارستان مرگ وی را تأیید کردند.