صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

خسارت سیل به 3 میلیون بنگلادشی
مقامات بنگلادش اعلام کردند که بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب حدود سه میلیون نفر را در این کشور تحت تأثیر قرار داده است.  به گزارش رویترز، سیل همچنین منجر به آبگرفتگی منازل شده و جان دو تن را نیز گرفته است.  همچنین به گفته مقامات این کشور، سیلاب ارتباط جاده‌ای در چندین منطقه را قطع و تلاش‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است.
 
مرگ ۵ تبعه چین در سانحه هوایی تایلند
سفارت چین در تایلند روز جمعه اعلام کرد، پنج شهروند چینی در سانحه سقوط هواپیمای کوچک در استان چاچونگسائو در شرق تایلند کشته شدند.
به گزارش شینهوا، پس از سقوط هواپیمای چارتر حامل دو خلبان و هفت مسافر به داخل جنگل، عملیات جست‌و‌جو و نجات در حال انجام است.
به گفته اداره هوانوردی کشور تایلند، هواپیمای سسنا کاروان تایلند پس از خروج از فرودگاه سووارنابومی در بانکوک، ارتباطش با مرکز کنترل ترافیک هوایی قطع و از رادار ناپدید شد.
 
6 میهمان هتل در کره جنوبی سوختند
 آتش سوزی در هتلی در کره جنوبی شش کشته و ۱۱ زخمی برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، آتش‌سوزی در یک هتل ۹ طبقه در بوچئون، در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی پایتخت سئول رخ داد. شش میهمان کشته شدند و سه نفر بشدت مجروح شدند. هشت نفر دیگر جراحات جزئی دیده‌اند. با ادامه عملیات نجات، ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد. آتش سوزی که از اتاقی در طبقه هشتم شروع شد، به کل هتل سرایت نکرد، اما تمام ساختمان مملو از دود سیاه شد و تلفات جانی در پی داشت.

برخورد مرگبار مینی‌بوس با تانکر سوخت در مالاوی
در پی تصادف جاده‌ای در یکی از جاده‌های مالاوی در منطقه کاسونگو، ۲۶ نفر از جمله دو کودک جان باختند. به گزارش الجزیره، پلیس و شاهدان عینی روز جمعه گفتند این حادثه زمانی رخ داد که یک مینی‌بوس با ۲۵ سرنشین قبل از برخورد با تانکر سوخت با دوچرخه سوار برخورد کرد و همه سرنشینان آن در آتش سوختند. دوچرخه سوار نیز در دم جان باخت و تعداد کشته‌شدگان به ۲۶ نفر رسید.
 
۱۴ نفر در انفجار یک شرکت داروسازی در هند کشته شدند
مقامات هند روز پنجشنبه اعلام کردند پس از وقوع آتش‌سوزی در یک واحد تولید دارو در آندرا پرادش در جنوب هند، حداقل ۱۴ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. به گزارش ایندیا تودی، این آتش سوزی با انفجاری در نزدیکی محل رآکتور در داخل کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی آچوتاپورام، در حدود ۳۰ کیلومتری غرب ویشاخاپاتنام، شهر اصلی آندرا پرادش، آغاز شد. مقامات به رسانه‌ها گفتند که این کارخانه با ۳۸۱ کارمند در دو شیفت کار می‌کند. به گزارش ایندین اکسپرس، این انفجار قوی ۱۸ زخمی برجا گذاشت، در حالی که کانال خبری تلویزیون ایندیا تودی تعداد مجروحان را ۳۳ نفر اعلام کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی