صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

پزشکیان در آیین گرامیداشت روز پزشک:
اگر متحد شویم  بر مشکلات غلبه خواهیم کرد
مسعود پزشکیان بعد از ظهر پنجشنبه با حضور در مرکز قلب تهران با پزشکان و کادر درمانی این مرکز دیدار و از زحمات آنان برای ارتقای سلامت جامعه قدردانی کرد. رئیس جمهور در جریان این بازدید همچنین از تعدادی از بیماران بستری در این مرکز عیادت و با آنان گفت‌و‌گو کرد. وی همچنین عصر همان روز در آیین گرامیداشت روز پزشک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت‌:  از دوره دانشگاه همواره به دنبال آن بودم که چگونه می‌توانم مشکلات مردم را حل کنم، چرا که باور و اعتقاد داشتم که باید علم و دانش خود را در این راه به کار بگیرم.
 رئیس جمهور با بیان اینکه استمرار همین باور و اعتقاد در عملکرد ما بود که موجب اقبال جامعه شد و در انتخابات ریاست جمهوری به تأیید و انتخاب مردم رسید، افزود: شما نخبگان نیز در صورتی که بخواهید و اراده کنید، قطعاً خواهید توانست در این مسیر گام بردارید و با رفع مشکلات مردم، موجبات رضایتمندی آنها را فراهم کنید.
پزشکیان با تأکید بر اینکه ما به عهد و پیمان خود با مردم در صداقت و راستگویی پایبندیم، درد و رنج مردم را درد و رنج خود می‌دانیم و برای کاستن از آلام آنان تلاش خواهیم کرد، اظهار داشت: معتقدم با هم‌افزایی، همدلی و اراده جمعی خواهیم توانست برای بسیاری از مشکلات مردم چاره اندیشی کنیم.
رئیس جمهور تأمین سلامت و ارتقای خدمات درمانی به مردم را از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: ما با مردم عهد بستیم که صدای بی‌صدایان و کمک حال فقرا و دور افتادگان باشیم که به اعتقاد من گام اول برای تحقق این عهد تأمین سلامت کسانی است که در صورت بیماری، به دلیل فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان جانشان به خطر می‌افتد.
 پزشکیان تصریح کرد: قطعاً تأمین معیشت و فراهم کردن شرایط برای زندگی آبرومندانه پزشکان و پرستاران که در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند، مورد اهتمام دولت خواهد بود، چرا که معتقدیم کسانی که به دنبال رفع گرفتاری و مشکل مردم هستند، ابتدا خود باید دچار مشکل نباشند.
پزشکیان تأکید کرد: پس بیایید همه با هم برای ایران‌مان و بازگرداندن عزت و سربلندی مردم عزیز کشورمان یکصدا و همدل شویم و یقین بدانید اگر با هم متحد شویم بر مشکلات غلبه خواهیم کرد و موفق خواهیم شد.

انتصاب معاون حقوقی رئیس‌جمهور
و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
رئیس جمهور با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری را به سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور منصوب کرد.
مسعود پزشکیان در  این حکم تأکید کرده که امید است با اتکال به خداوند متعال و در چهارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیأت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید. رئیس جمهور همچنین با صدور حکمی «شینا انصاری» را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.
 
اعلام آمادگی اعضای دولت شهید رئیسی برای کمک به دولت چهاردهم
محمد مخبر سرپرست سابق ریاست‌جمهوری در پیامی به مسعود پزشکیان با تبریک رأی اعتماد کامل نمایندگان مجلس به کابینه چهاردهم، از آمادگی همه‌جانبه خود و اعضای دولت شهید رئیسی برای هرگونه همراهی و همکاری در پاسخ به نیازهای دولت چهاردهم خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی