ورزش ایران و جهان

پیام وزیر ورزش و جوانان
برای کاروان پارالمپیک
مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، روز هفتم شهریور برگزار می‌شود و مسابقات نیز یک‌روز پس از آن آغاز به کار می‌کند. کاروان ورزش ایران با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته در این رویداد مهم شرکت می‌کند. بر این اساس، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی برای کاروان ایران در پارالمپیک آرزوی موفقیت کرد که متن پیام به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. کاروان ورزشی فرزندان ایران با عزمی جدی، توانی بالا و اراده‌ای قوی، آماده‌ حضور در بزرگترین آوردگاه ورزش قهرمانی دنیا شده‌ تا با عزت و اقتدار بار دیگر سربلندی ایران اسلامی را به ارمغان آورد. به تلاش حداکثری فرزندان کشورمان در پارالمپیک ایمان و به رقابت جوانمردانه‌شان باور دارم و منتظر روزهای خوب برای انسان‌های با اراده‌ای هستم که همواره الگوی خواستن در جامعه بوده‌اند. خداوند پشت و پناهتان باد. سفر به سلامتی و افتخار برای ایران عزیز.»

برنز کاتای تیمی در آسیا
بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا از صبح دیروز به میزبانی مانیل فیلیپین آغاز شده است. این مسابقات در بخش‌های کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه)، رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌شود. بر این اساس، کاتای تیمی پسران ایران در رده جوانان و با ترکیب آرمین جوانی، امیررضا مسلمان و سینا نوری، در نخستین دیدار برابر فیلیپین به برتری رسید اما در ادامه به عربستان باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد. این تیم در رده‌بندی مقابل هنگ‌کنگ با نتیجه 3/39 بر 3/37 پیروز شد و به مدال برنز دست یافت تا نخستین مدال کاروان کاراته ایران در این رویداد را کسب کند. در بخش دختران ایران با امتیاز 1/38 بر 4/38 مقابل تیم چین تایپه شکست خورد تا آسان‌ترین مسیر ممکن برای کسب مدال را از دست بدهد.
 
خداحافظی ستاره آلمانی با هواداران بارسا
گوندوگان به منچسترسیتی بازگشت
باشگاه منچسترسیتی از امضای قراردادی یک ساله با ایلکای گوندوگان خبر داد. انتقال این هافبک آلمانی به صورت رایگان انجام شده و او مبلغی از بارسلونا به‌عنوان غرامت فسخ قرارداد نیز دریافت نکرده ‌است. این بازیکن 33 ساله در تابستان 2023 و پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان با سیتی، این تیم انگلیسی را به صورت آزاد به مقصد بارسلونا ترک کرد و در 51 بازی برای بلوگرانا آمار پنج گل و 14 پاس گل را به ثبت رساند. او در دوره اول حضورش در جمع شاگردان پپ گواردیولا 304 بازی انجام داد و موفق به زدن 60 گل و دادن 38 پاس گل شد. گوندوگان همچنین در پیامی احساسی از هواداران بارسلونا خداحافظی کرد و دلیل جدایی خود را شرایط مالی دشوار باشگاه دانست. او گفت: «عزیزان بارسایی، بعد از فقط یک سال، وقت خداحافظی فرا رسیده. من برای رویارویی با یک چالش جدید و هیجان‌انگیز به اینجا آمدم و برای آن آماده بودم. در یک فصل دشوار، تمام توانم را جهت مبارزه برای تیم و باشگاه به بهترین شکل ممکن گذاشتم و مشتاق بودم به هم‌تیمی‌هایم در فصل جدید کمک کنم. حالا در شرایط سختی باشگاه را ترک می‌کنم اما اگر جدایی من بتواند به لحاظ مالی به باشگاه کمک کند، کمی ناراحتی من کمتر می‌شود. با این وجود، این مدت زمانی با تجربیات باورنکردنی و فراز و نشیب‌های فراوان بود. من همیشه آرزو داشتم که در بارسا بازی کنم و بسیار سپاسگزار خاطره و تجربه‌ای هستم که برای همیشه در ذهنم خواهد ماند. برای شما در این فصل و آینده آرزوی موفقیت می‌کنم. هواداران سزاوار این هستند که این باشگاه بزرگ دوباره به بهترین تیم دنیا تبدیل شود. زنده باد بارسا. با آرزوی بهترین‌ها، ایلکای.»

جستجو
آرشیو تاریخی