تراکتور یک- پرسپولیس یک

میهمان ۱۰ نفره از شکست گریخت

تراکتور و پرسپولیس، در حالی برگزارکننده یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوم لیگ برتر بودند که این مسابقه قرار بود با حضور ۵۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام(ره)‌ تبریز آغاز شود اما حدود ۹۰ هزار نفر در استادیوم حضور داشتند که این بی‌نظمی، باعث شد تا بازی به جای ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه با یک ربع تأخیر آغاز شود.
حضور علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی در ترکیب تراکتور در کنار بازیکنان دیگری مانند شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری که جزو بازیکنان اصلی میزبان بودند، باعث شد تا تراکتور با یکی از پرسپولیسی‌‌ترین ورژن‌های خود به میدان برود. در سمت مقابل، خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس، تیمش را با تغییراتی نسبت به بازی با ذوب‌آهن به میدان فرستاد. به این ترتیب که گئورگی گولسیانی، سینا اسدبیگی و اوستون اورونوف جای فرشاد فرجی، سعید صادقی و علی علیپور را در ترکیب اصلی این تیم گرفتند.
با جو خاصی که در ورزشگاه وجود داشت و حمایت پرشورها از سرخپوشان تبریزی، این تیم یک بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد و فرصت‌های خوبی را هم به روی دروازه پرسپولیس به وجود آورد که الکسیس گندوز دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس با واکنش‌های خود مانع از باز شدن دروازه‌اش شد‌. این درحالی است که پرسپولیسی‌ها حرف خاصی برای گفتن نداشتند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم، باز هم این تراکتور بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و توانست در دقیقه ۶۰، روی سانتر ایستگاهی ریکاردو آلوز و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده به گل برسد تا ورزشگاه منفجر شود.
در ادامه سرمربی اسپانیایی پرسپولیس، دست به تعویض‌هایی زد و علیپور را به جای آل کثیر و صادقی را به جای اسدبیگی به میدان فرستاد تا تیمش را هجومی‌تر کند اما باز هم تراکتور صاحب موقعیت خطرناکی شد که گندوز در چند مرحله مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.
اتفاق مهم بازی، اخراج سروش رفیعی در دقیقه ۷۶ با تصمیم VAR و با خطای او روی بازیکن تراکتور رخ داد تا پرسپولیس ۱۰ نفره شود و کار سخت‌تری برای ادامه بازی پیدا کند.
در ادامه، مرتضی پورعلی‌گنجی به جای محمد حسین کنعانی‌زادگان به میدان آمد و پرسپولیس هم با وجود یار کمتر، توانست در دقیقه ۸۹ روی ارسال کرنر صادقی از سمت راست و ضربه سر ایوب الاملود مدافع مراکشی‌اش به گل برسد تا بازی به تساوی کشیده شود. البته در ادامه، تراکتور باز هم فرصت داشت که ضربه آلوز با اختلاف کمی به بیرون رفت تا این بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد و جنگ ستارگان برنده نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی