صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

ایران در «ایران»

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ طرح در آذربایجان‌غربی همزمان با هفته دولت
ارومیه- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در هفته دولت امسال، یک‌هزار و ۸۹ پروژه با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۳ هزار و ۷۷۲ نفر در آذربایجان‌غربی اشتغالزایی می‌شود.
وی با اعلام اینکه از این تعداد پروژه، یک‌هزار و یک پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان است، افزود: برای ۸۸ پروژه اقتصادی نیز ۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
معتمدیان با اشاره به اینکه در حوزه نوسازی مدارس، ۸۵ کلاس درس افتتاح خواهد شد، افزود: در هفته دولت امسال، ۸۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شده و ۵۸ روستا به اینترنت متصل خواهند شد. وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع حدود ۷۴ کیلومتر راه شهری و جاده با اعتبار یک‌هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در حوزه راهداری ۴۵ کیلومتر آسفالت روستایی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان و در راستای اجرای طرح هادی حدود ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تردد روان زائران اربعین از مرز خسروی
کرمانشاه- رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تردد زوار اربعین حسینی در مرز رسمی خسروی از ۲ سال قبل به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و اکنون نیز به صورت روان در جریان است، گفت: مرز خسروی اکنون بهترین مرز کشور برای تردد زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی است.
سید مجید میراحمدی در جلسه قرارگاه اربعین حسینی استان کرمانشاه در مرز خسروی با حضور وزیر کشور، با تشریح وضعیت این مرز در گذشته، اظهار داشت: مرز خسروی در گذشته تعطیل بود و از سه سال قبل بازگشایی شده است و امروز شاهد تحولات زیادی در زمینه زیرساخت‌ها در این مرز هستیم و اکنون به یکی از بهترین مرزهای کشور برای تردد زوار عتبات عالیات تبدیل شده است.

 اسکان زائران دهه آخر صفر
در پارکینگ‌های حرم رضوی
مشهد- با توجه به حجم حضور زائران از استان‌های مختلف و کشورهای همسایه به مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اداره رفاه زائران حرم مطهر رضوی پارکینگ‌های زیر سطحی حرم مطهر رضوی را برای اسکان شبانه زائران در این ایام تجهیز می‌کند.
به‌منظور اسکان زائرین دهه آخر ماه صفر، پارکینگ‌های شماره ۱ و ۳ حرم مطهر رضوی به‌منظور استراحت شبانه زائران از روز اربعین تا پایان ماه صفر مسدود خواهند شد. زائران می‌توانند از مسیر صحن‌های پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به این دو پارکینگ مراجعه کنند. این محدودیت‌ها هم‌زمان با اعمال محدودیت‌های ترافیکی روز اربعین آغاز خواهد شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. باتوجه به این موضوع، از زائرین و مجاوران درخواست می‌شود با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، از سایر پارکینگ‌های جایگزین استفاده کنند و ضمن رعایت مقررات، به اطلاعیه‌های صادره در این زمینه توجه کنند. این اقدامات باهدف تسهیل در خدمت‌رسانی و تأمین رفاه زائران در ایام دهه پایانی ماه صفر صورت می‌گیرد.

ساعت پایان کار ادارات
در فارس و مرکزی تغییر کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت: به دلیل ماندگاری گرمای شدید هوا، ادارات این استان این هفته؛ شنبه سوم تا پنجشنبه هشتم شهریور ماه از ساعت ۶ تا ۱۱ فعال خواهند بود.
محسن نعمتی با بیان اینکه این تصمیم با توجه به مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای مدیریت بحران فارس و بر اساس تفویض اختیار شورای امنیت کشور به استانداران، از سوی استاندار فارس اتخاذ شده است، افزود: این تصمیم شامل همه دستگاه‌های اجرایی، مؤسسه‌های عمومی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها می‌شود و ساعت کار آنها بر اساس ساعت اعلامی مذکور خواهد بود.  وی تصریح کرد: آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی دارای شیفت کاری بعدازظهر، با یک ساعت تأخیر یعنی از هفت صبح خواهد بود.
 تغییر ساعت پایان کار ادارات و بانک‌های استان مرکزی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز از تغییر ساعت پایان کار ادارات و بانک‌های استان مرکزی از سوم تا هشتم شهریور خبر داد و گفت: با توجه به تشدید موج گرما و لزوم مدیریت مصرف برق در کشور ساعت پایان کار تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند از امروز شنبه سوم شهریور تا پنج‌شنبه هشتم شهریور ساعت 30/11 خواهد بود.  وی افزود: فعالیت کارکنان شاغل در بانک‌ها و بیمه‌های استان بعد از این ساعت با نظر شورای هماهنگی مربوطه است، پایگاه‌های انتقال خون و نیز مراکز اهدای خون در سطح استان مشمول کاهش ساعت نبوده و مطابق برنامه عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی