از گوشه و کنار ایران

سرقت مسلحانه از باشگاه ورزشی با لباس زنانه
مردان زن‌نما که با ورود به یک باشگاه ورزشی طلاهای زنان را با تهدید سلاح سرقت کرده بودند از سوی پلیس رفسنجان دستگیر شدند.
سرهنگ امیری سبتکی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: دو سارق با لباس زنانه به یک مکان ورزشی رفته و طلاهای چند خانم را با تهدید اسلحه شکاری سرقت کردند که با اعلام موضوع به پلیس نزدیک‌ترین واحد گشت انتظامی و مأموران پلیس آگاهی به سرعت در محل حاضر شدند و با بررسی‌های دقیق پلیسی و در عملیاتی ویژه در کمتر از ۲۴ ساعت، هر دو سارق را در منزلی واقع در یکی از نقاط شهر دستگیر کردند.
سبتکی خاطرنشان کرد: این دو متهم پس از بازجویی‌های تکمیلی برای کشف سلاح به کار رفته در سرقت و پس دادن طلاهای سرقتی به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی با اجاره خانه‌های مردم
 چهار کلاهبردار که با اجاره خانه‌های مردم هزار میلیارد تومان به جیب زده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ عبداله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: با شکایت چند نفر مبنی بر کلاهبرداری با عنوان اجاره و رهن املاک دیگران به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم تهران قرار گرفت که در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان در ابتدا املاک و آپارتمان‌های با ارزش را شناسایی کرده و سپس با آگهی در فضای مجازی یا در پوشش بنگاه‌های معاملات ملکی و مشاورین املاک با نشان دادن املاک مذکور به متقاضیان و جلب اعتماد آنان در ادامه با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره‌نامه‌های جعلی می‌کردند و سپس مبالغ کلانی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و متواری شده بودند. بدین ترتیب با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۴ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند و به کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی اعتراف کردند.وی خاطرنشان کرد: بررسی نکردن دقیق اسناد مالکیتی توسط مالباختگان، قیمت پیشنهادی پایین ملک و عجله و طمع‌ورزی از جمله عوامل تأثیر‌گذار در این کلاهبرداری بوده است.
 
داماد خشمگین همسر و پدرزنش را آتش زد
 مرد عصبانی که در اقدامی هولناک با بنزین همسر و پدرزن خود را آتش زده بود در شیراز دستگیر شد.
سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: ۲۲ مردادماه در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش‌سوزی عمدی دو نفر که منجر به قتل آنها در یکی از محله‌های شیراز شده بود، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۴۸ ساله به علت اختلافات خانوادگی پس از تهیه بنزین به منزل پدرزن خود مراجعه و اقدام به آتش زدن همسرش و پدر او کرده است.وی با بیان اینکه در این حادثه دو خواهرزن متهم نیز دچار سوختگی و جراحت سطحی شده بودند، گفت: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و او را دستگیر کنند. متهم علت و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.
 
مهار آتش‌سوزی در خوابگاه دخترانه مشهد
 آتش‌سوزی شبانه در یک خوابگاه دانشجویی دخترانه در مشهد با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.
آتش‌یار وحید باخدا مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد ضمن اعلام این خبر گفت: ساعت ۲:۳۵ بامداد چهارشنبه در پی اعلام مرکز فرماندهی ۱۲۵ مبنی بر حریق در خوابگاه دختران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲۲ و ۳۳ به محل حادثه در بلوار امامت اعزام شدند. آتش‌نشانان پس از حضور در محل توانستند آتش را حدود نیم ساعت بعد مهار و از سرایت آن به دیگر قسمت‌ها پیشگیری کنند. هنگام وقوع  آتش‌سوزی ۲۰ دختر داخل خوابگاه بودند که آتش‌نشانان به سرعت آتش را مهار و از گسترش آن جلوگیری کردند.

ضرب و جرح کارشناسان اورژانس هنگام مأموریت
 رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ضرب و شتم کارشناسان فوریت‌های پزشکی این مرکز هنگام انجام مأموریت خبر داد.
تقی دولت‌آبادی گفت: حدود ساعت ۲:۲۹ بامداد چهارشنبه گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه لودر و گیر افتادن راننده در زیر خودرو در محل کارخانه قند شهرستان شیروان به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان خراسان شمالی اعلام شد. دقایقی بعد کارشناسان پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای رضاآباد در صحنه حاضر و متوجه شدند راننده لودر بدون علائم حیاتی است ولی برای معاینات بیشتر و ادامه اقدامات لازم در صحنه حضور داشتند تا عوامل آتش‌نشانی و هلال احمر عملیات رهاسازی را انجام دهند.
بعد از گذشت مدتی با تلاش همکاران آتش‌نشانی و هلال‌ احمر، رهاسازی انجام و در ارزیابی کارشناسان فوریت‌های پزشکی مشخص شد راننده لودر به‌دلیل له‌شدگی و آسیب ارگان‌های حیاتی فوت کرده اما همراهان و آشنایان راننده فوت شده، کارشناسان اورژانس را از ناحیه سر و صورت مورد ضرب و شتم قرار دادند و در ادامه ضاربان صحنه را ترک کردند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی خراسان شمالی گفت: این سازمان از طریق مسیرهای قانونی، پیگیر احقاق حق همکاران خود خواهد بود.

 مرگ دو کارگر کاشی در ریزش دیوار
 ریزش آوار در کاشان دو کارگر را به کام مرگ کشاند.روح‌الله فدایی سخنگوی آتش‌نشانی کاشان گفت: ساعت 9:16 صبح چهارشنبه در محل گودبرداری یک ساختمان در میدان گاز، ناگهان دیوار تخریب شد و دو کارگر 28 و 40 ساله تبعه کشور افغانستان جان باختند. وی با بیان اینکه فوت کارگرها بر اثر تخریب آوار به وقوع پیوسته بود، خاطرنشان کرد: در قطعه زمینی که به عمق چهار متر گودبرداری شده بود در ضلع غربی این زمین حادثه تخریب رخ داد و دو کارگر در زیر آوار گرفتار شدند. 13 نفر از آتش‌نشانان همزمان با عملیات آواربرداری و جست‌و‌جو، کارگران را از زیر آوار خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس در محل دادند.

دستگیری عامل تیراندازی شبانه در زابل
افراد شروری که با تیراندازی به سمت مردم باعث رعب و وحشت عمومی شده بودند در اقدام غافلگیرانه پلیس شهرستان زابل دستگیر شدند.
سرهنگ علیرضا دلیری جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به دنبال اعلام یک فقره تیراندازی منجر به جرح در یکی از خیابان‌های شهرستان زابل بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فرماندهی این شهرستان قرار گرفت. با تحقیقات میدانی و تخصصی پلیس مشخص شد فردی به دلیل اختلافات شخصی با یک قبضه سلاح شکاری به سمت ۲ شهروند اقدام به تیراندازی کرده که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت عمومی منجر به مجروح شدن آنها شده و بلافاصله از محل متواری شده است. با کار شبانه‌روزی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط مأموران پلیس در نهایت هویت متهم مشخص و با هماهنگی‌های لازم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی