بسیج حمل‌و‌نقل عمومی استان‌ها برای بازگشت زائران حسینی

ایران زمین - با هماهنگی‌های انجام شده تمام ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استان‌های کشور برای موج برگشت زائران اربعین در بخش‌های هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی در آماده‌باش کامل قرار دارند.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در این زمینه اظهار داشت: از روز پنجشنبه یکم تا سه‌شنبه ششم شهریور تمام ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافربری استان آذربایجان‌شرقی به بازگشت زائران حسینی اختصاص خواهد داشت.
«اروجعلی علیزاده»، با اشاره به گرمای هوا و ازدحام زائران حسینی اظهار داشت: با عذرخواهی و تشکر از همکاری مردم و مسافران درون استانی از آنان تقاضا دارم در این بازه زمانی از مراجعه به پایانه‌های مسافری خودداری و در صورت ضرورت برای سفر، از خودروهای شخصی استفاده کنند.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اظهار امیدواری برای بازگشت ایمن و بدون مشکل زائران حسینی به استان با تأمین ناوگان عمومی مسافر مورد نیاز آنان، گفت: هم‌استانی‌ها و زائران حسینی، بازگشت از مراسم اربعین را به روز آخر موکول نکنند. علیزاده ادامه داد: از آغاز اعزام زائران حسینی از ۱۶ تا ۳۰ مرداد، حدود ۱۸ هزار زائر با ۷۲۵ سرویس اتوبوس به مرزهای خروجی غربی از جمله مهران جابه‌جا شده‌اند. وی با اشاره به ادامه حضور اتوبوس‌ها در مرز برای بازگرداندن مسافران تا چند روز بعد از اربعین، یادآور شد: تا زمانی که زائران اعلامی ما در مرز حضور داشته باشند، روند بازگرداندن آنها هم ادامه خواهد داشت و از این بابت نگرانی وجود ندارد. زائران حسینی ضمن حفظ آرامش، هرگونه نارسایی احتمالی را با شماره تلفن ۱۴۱ یا عوامل اداره‌کل راهداری که در پایانه‌ها و مرکز مدیریت راه‌ها مستقر هستند، در جریان بگذارند.
 
آماده‌باش ناوگان اتوبوسی خوزستان برای جابه‌جایی زائران اربعین
معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان از پیش‌بینی بیش از ۹۰۰ ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) از مرز‌های استان خبر داد. «فؤاد غزیعلی» با اعلام آمادگی کامل این استان برای موج بازگشت زائرین اربعین، گفت: تعداد ۷۳۰ اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه و ۲۵۰ اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) پیش‌بینی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی