از تخلیه یک روستا تا سقوط 94 دکل برق

طوفان های ویرانگر در شیراز و ایرانشهر

شیراز- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از قطع ۲۱۷ اصله درخت بر اثر طوفان روز سه‌شنبه (۳۰ مرداد) در شیراز خبر داد و گفت: به دلیل بروز پدیده مونسون و به منظور حفظ جان مردم، روستای زین‌آباد جنت شهر تخلیه شد.
وی با بیان اینکه کل استان فارس به خصوص مناطق جنوب و جنوب شرقی درگیر پدیده مونسون هستند، افزود: مونسون تمام پدیده‌ها اعم از بارش رگباری شدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تندر، رعد و برق، طوفان، گرد و خاک و... را با هم دارد. غلامی تصریح کرد: به همین دلیل حضور در تمام تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، غارنوردی، کوهنوردی، دره نوردی و... طی این دو روز ممنوع است و تمام دستگاه‌ها باید تا پایین‌ترین رده ارتباطی خود که مردم و جامعه هدف هستند، اطلاع‌رسانی کنند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه حضور در مزرعه‌ها و باغات و همچنین چرای حیوانات به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه نمی‌شود، گفت: طوفان ممکن است دهانه‌های کولرها، سقف‌ها، حلبی‌ها و... را از جا بکند و معلوم نیست اینها در کجا فرود می‌آیند، به خاطر همین حضور در فضای باز طی این دو روز پر خطر است.
 سقوط ۹۴ اصله پایه شبکه برق در ایرانشهر
مدیر امور برق شهرستان ایرانشهر گفت: بر اثر بارندگی و وزش باد شدید چند روز اخیر در این منطقه، ۹۴ اصله پایه شبکه برق دچار خسارت شد.
ابراهیم سلیمانی اظهار داشت: بر اثر این شرایط جوی پنج دستگاه ترانسفورماتور نیز دچار خسارت شد. وی بیان کرد: میزان خسارت برآورد شده بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال است. سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی خطوط این منطقه پایدار است، ادامه داد: با آمادگی پرسنل این امور به محض اعلام خسارت پرسنل عملیاتی این منطقه به محل‌های آسیب دیده اعزام و نسبت به اصلاح و پایداری مجدد شبکه برق اقدام کردند.
مدیر امور برق شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: مشترکان برق در صورت بروز هر گونه خسارت یا خاموشی وارده می‌توانند از طریق اپلیکیشن برق من، یا سامانه ۱۲۱ درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی